webForumDet fria alternativet

Ay Caramaba! Inbrott...

Småprat

20 svar · 511 visningar · startad av trexter.com

Medlem sedan apr. 20021 203 inlägg
Frågan#1

Min mp3spelare är borta... + datorn och med den alla mina filmer, och ALL min musik (ett års samlande)! :o

... sitter med den gamla burken nu och låtsas lyssna på Jimi Hendrix och titta på Gudfadern.

:l

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Förjävligt! :l

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Hoppas verkligen du (eller nån i ditt hem) har en hemförsäkring.

bewern skrev:

Hoppas verkligen du (eller nån i ditt hem) har en hemförsäkring.

Jo, men det är ändå inte kul att ha inbrott. Besvärligt och bökigt och självrisken brukar inte vara gratis. Dessutom täcker ingen försäkring i hela världen min musiksamling! :x

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

var det riktiga skivor eller bara massa sletna mp3or??

om det var skivor så sörjer jag med dig :(

Lord Pingu skrev:

var det riktiga skivor eller bara massa sletna mp3or??

om det var skivor så sörjer jag med dig :(

20 gig mp3 i normalkvalitet

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

då var det ju inte så farligt ju

det hade varit värre om det hade varit den äkta varan

Det värsta är att polisen tydligen inte kommer och tar fingeravtryck eller någonting, bara vid riktigt stora inbrott. :x

Tycker det är jävligt dålig stil av de svenska myndigheterna!
Ska inte det vara en del av vår demokratiska säkerhet, att man försöker straffa brottslingar? :q

Någon som har en länk till en artikeln om hur man tar fingeravtryck i hemmet?
:l

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Urs, svinaktigt. Men angående fingeravtryck, använd mjöl ;)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Bor du i villa eller lägenhet?

Var det inte lagliga mp3or så spelar det ju ingen roll.

Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

tar dina fingeravtryck? men...om de skall kolla ditt hem måste de ju ha kolla på vilka som är dina..

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Förstår precis hur du känner - hade inbrott i mitt källarförråd för två år sen...

Vet vem det var som gjorde det eftersom domen klart och tydligt säger det - ser jag knarkarjäveln på stan slår jag ihjäl fanskapet! x(

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Har inte haft inbrott själv, men jag kan förstå att det känns :(

En bekant låtsades att han hade haft inbrott, han "fick" hela lgh länsad, fick ut en massa pengar, hämtade hem sina "stulna" saker och stack iväg på en lång semester utomlands.
Han kommer hem och upptäcker att två pundare har brutit sig in och bott när han varit borta.
Hela lägenheten är förstörd, men han har ju redan gjort anmälan till försäkringsbolaget... :e §e

Ibland lönar det inte att vara ohederlig ;)

obelix skrev:

Har inte haft inbrott själv, men jag kan förstå att det känns :(

En bekant låtsades att han hade haft inbrott, han "fick" hela lgh länsad, fick ut en massa pengar, hämtade hem sina "stulna" saker och stack iväg på en lång semester utomlands.
Han kommer hem och upptäcker att två pundare har brutit sig in och bott när han varit borta.
Hela lägenheten är förstörd, men han har ju redan gjort anmälan till försäkringsbolaget... :e §e

Ibland lönar det inte att vara ohederlig ;)

Jag att passat mig för att vara en bekant till honom.

§jr

Medlem sedan juni 2001181 inlägg

Vilken Idiot x( Och ännu mer idiotiskt att tala om det för någon. Och speciellt om de man talar om det för sprider vidare det.
Inte för att jag skall försöka kolla upp det, men jag kanske råkar nämna det för någon av mina kompisar som jobbar som försäkringsutredare.

(var bara tvungen att skriva av mig lite ilska)

Det hände för ca 20 år sedan, så det är nog för sent att göra nåt.

Det enda han sa innan "missödet" var att han skulle åka bort på en lång semester

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

obelix skrev:

Det hände för ca 20 år sedan, så det är nog för sent att göra nåt.

Det enda han sa innan "missödet" var att han skulle åka bort på en lång semester

Att berätta att man ska åka bort är ju ganska dumt. Att säga att man åker bort på långsemester är ju ... sju gånger dummare. Enligt min åsikt iallafall.

Han hade/har rökt på ett par gånger förmycket (ej vanlig tobak), det blir man ju inte direkt smart av:OO

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

2bas skrev:

Vilken Idiot x( Och ännu mer idiotiskt att tala om det för någon. Och speciellt om de man talar om det för sprider vidare det.

Absolut inte - det är väl snarare tvärtom - synd att ingen nämnde det för försäkringsbolaget på tidigt stadium - så han åkte dit för sitt försäkringsbedrägeri.
Det är ju personer, som den det beskrevs om, som gör att vi får högre försäkringspremier, snårigare paragrafer och mer undantag... :l

Det är ju personer, som den det beskrevs om, som gör att vi får högre försäkringspremier, snårigare paragrafer och mer undantag... :l

Så sant så!

:)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)