webForumDet fria alternativet

Man lär så länge man lever...

Småprat

20 svar · 775 visningar · startad av Bendro

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg
Frågan#1

..ikväll har jag t.ex lärt mig att det finns en lämplig tid och framförallt plats för alla aktiviteter.

För att inte bryta mot några regler eller moraliska aspekter säger jag inte mer än att det involverade mig, min sambo och en vardagsrumsmöbel. :x ;)

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

hehe :e

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg

Re: Man lär så länge man lever...

Bendro skrev:

..ikväll har jag t.ex lärt mig att det finns en lämplig tid och framförallt plats för alla aktiviteter.

För att inte bryta mot några regler eller moraliska aspekter säger jag inte mer än att det involverade mig, min sambo och en vardagsrumsmöbel. :x ;)

:e :e :e

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

. :e :e :e :e :e

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Som sagt, man lär så länge man lever.

Idag har jag lärt mej 3 saker:

1. Att man ska ha vit slips på sej på begravningar när det är någon nära stående person som begravs
  2. Att man inte ska ha slipsklämma till den slipsen
  3. Att minnen kan dra och hänga sej när man överklockar :)
Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

ojojoj ;)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Vågar man sig ner och hälsa på :p

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Bendro skrev:

För att inte bryta mot några regler eller moraliska aspekter säger jag inte mer än att det involverade mig, min sambo och en vardagsrumsmöbel.

Typiskt Bendro att med grovt språk hota vardagsrumsmöbeln att göra en länk av den som pekar på en upphovsrättsskyddad våldsfilm.

Detta upprör mig! :(

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Det första inlägget i denna tråd var väldigt lågt. Lite i stil med en 15-åring som skall skryta inför polarna att han fick doppa för första gången, även om sakförhållandena är annorlunda. Helt ointressant info vad du och din sambo pular med. Tycker jag alltså. Alla tycker kanske inte likadant.

Sedan antar jag att hypatias inlägg var ironiskt. Jag fattar ändå inte innebörden, då meningen är långt ifrån grammatiskt korrekt.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

clarkbones>> Det är tur att du är så otroligt perfekt i allt du skriver. :l
Tröttnar du inte på att läsa sånt som du ändå bara måste klaga på sedan?
Det är inte förbjudet att strunta i att läsa sånt som man inte gillar.

clarkbones skrev:

Jag fattar ändå inte innebörden, då meningen är långt ifrån grammatiskt korrekt.

Okej, då vet vi det! :e
Om du anser att det inte går att förstå sådant som inte är helt grammatiskt korrekt förstår jag att du blir sur på det mesta runt omkring dig. Det är väldigt lite som är korrekt, och tur är väl det. ;)

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Mera trams :e

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

SirPeter skrev:

clarkbones>>
Tröttnar du inte på att läsa sånt som du ändå bara måste klaga
på sedan?

jo

Det är inte förbjudet att strunta i att läsa sånt som man inte gillar.

Eftersom rubriken inte avslöjade innehållet kunde jag inte veta att jag skulle finna det ointressant. Annars hade jag struntat i att läsa tråden.

Hypatias inlägg fattar jag fortfarande inte.

Jag skall dock avhålla mig från sarkastiska inlägg i fortsättningen, för allas trevnad. Tyvärr tycker jag kvaliteten på inläggen i Caféet blir sämre och sämre, förr var det många intressanta trådar. Men jag slutar läsa trådarna och slutar skriva inlägg som ovan, då kanske alla blir nöjda och glada.

Jag låter bli denna tråd i fortsättningen...

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Clarkbones, dina inlägg i den här diskussionen känns ungefär lika intressanta som de övriga. De som tycker att den här tråden inte passar dem struntar förmodligen i att skriva. Antagligen har jag med detta inlägg motbevisat mig själv. ;)

Jag finner det för övrigt ganska roande att många här klagar på så kallade fjortiscommunitys och själva skriver inlägg som enbart består av smileys.

Medlem sedan sep. 2001502 inlägg

Tyvärr tycker jag kvaliteten på inläggen i Caféet blir sämre och sämre, förr var det många intressanta trådar.

Kan till stor del instämma i det som clarkbones skriver. Vi kanske skulle ta och rycka upp oss lite vad gäller kvalitén på inläggen i Cafét?

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Oh yeah!

Förvandla Cafeet till en begravningsbyrå - gör det bara, låt inte mig störa :x

*wow* :OO

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Brian skrev:

Tyvärr tycker jag kvaliteten på inläggen i Caféet blir sämre och sämre, förr var det många intressanta trådar.

Kan till stor del instämma i det som clarkbones skriver. Vi kanske skulle ta och rycka upp oss lite vad gäller kvalitén på inläggen i Cafét?

Gärna det Brian. Ser fram emot ditt första bidrag med kvalitetshöjande inlägg.

Vill förtydliga att det som här följer inte är riktat mot Brian eftersom jag inte vet om det stämmer in på honom eller inte. Det är bara lite reflektioner och åsikter.

Vad jag är trött på de som skall påpeka felaktigheter och klaga här inne i Cafét hela tiden! :x Om man inte tycker om innehållet i en tråd...ge fan i att läsa den då!! Det finns många trådar här som jag tar en snabb titt i, konstaterar att det var inget för mig och går vidare till nästa. Och kan ni tänka er...jag klarar det utan att lägga in en syrlig kommentar! :o

Varför detta nästan tvångsmässiga behov av att klaga, gnälla och leta fel?! Vad får ni ut av det? Om man är av åsikten att Cafét blir sämre (vilket de flesta tycker att det gör i perioder)....blir det bättre av att vara sur och sarkastisk i trådarna? Får det upp stämningen nämnvärt?

Ja, det här var en ganska meningslös tråd. Ja, det är en tramstråd skriven mitt i natten på en fredag. So what?! Istället för att gnälla clarkbones kunde du följt Nexus86 exempel och fortsatt att göra inlägg som passade under rubriken, hade inte det gjort tråden betydligt intressantare?

clarkbones skrev:

Hypatias inlägg fattar jag fortfarande inte.

Okej, clarkbones, eftersom du så gärna vill förstå vad jag skriver. Just for you... ;)

Bendro skrev:

För att inte bryta mot några regler

Vad kan Bendro ha gjort som bryter mot reglerna?

hypatia skrev:

Typiskt Bendro att med grovt språk (§4) hota (§1) vardagsrumsmöbeln att göra en länk av den som pekar på en upphovsrättsskyddad våldsfilm (§3).

Detta upprör mig! (§A)

Bara min torra humor, du behöver inte dela den clarkbones.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Humma :birp

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Bendro har nu minst två läxor lärt
befogat han undrar om det var värt
att man något i cafét posta
när man ser vad det kosta.
För här är ju inget beundransvärt. §jr

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)