Ska berätta en jobbig historia för mej:
Igår så var jag i skolan med min flickvän (vi går på samma skola) och hon måde inte allt för bra så hon ville hem, så hon fick mina nycklar och åkte med min syster hem (kom och hämtade) min syster har också nycklar vet jag nu :e iallafall.. när jag skulle till mitt skåp där jag har min jacka och väska... så kom jag på det! MINA SKÅPS NYCKLAR hade flickvännen! detta är inte det ända utan sen kom jag på att jag kanske inte hade mitt busskort i min ficka utan i JACK FICKAN!.. så fick jag tigga om att åka med bussen, och gissa vem som var på bussen! JO en chaför som inte gillar någon! som tur var fick jag åka gratis både hem och till skolan idag... så jag gick upp vid 6 idag och åkte till skolan för att hämta min jacka och väska... skulle åka hem vid 11:50 bussen... MEN SÅ GLÖMMER JAG TIDEN!!! ARGH! så nu får jag vara i skolan och vänta på nästa buss som går vid 14:30... så jag har varit i skolan i 7 timmar bara för att hämta min jacka så jag klarar kylan...
1. Aldrig
2. Funderade på att klippa bort mitt lås.. men sen kom jag på att jag inte har ett extra lås :e
3. vi har ingen aulan.. tror jag... vi har en datasal som kan fungera...
Min jobbiga eftermiddag:
Åker tillbaka till jobbet från lunchen, ställer cykeln utanför en affär och går in för att köpa tuggummi. Låser inte cykeln.
Kommer ut, ska åka iväg med cykeln men det är LÅST.
Letar febrilt efter nyklar men hittar dem inte och jag vet dessutom att jag inte låste cykeln.
Pratar med "tanten med rädda barnen-skramlan" om hon har sett någon låsa min cykel. Nej men hade sett ett gäng ungdomar sitta på en bänk bredvid och hon hade uppmärksammat att de var störiga. Dessutom så kände hon tjejen i gänget.
Så jag lämnade mitt mobilnummer och vart de kunde lämna nyckeln om de skulle vilja på en lapp och gav till henne så skulle hon kontakta tjejen.
Sen gick jag och köpte ett lås och hängde på.
Hoppas att de kommer och lämnar nyckeln hit på jobbet för chefen har av någon konstig anledning ett baseballträ ståendes här...
Swebus-satarna har ändrat tidtabellen. Själv var man ute i god tid, 3 min innan bussen skulle gå, men då har de där @£765)(&# flyttat busstiden så att den går 5 min tidigare.
Swebus........Måste vara samma Swebus som gjorde att jag och ca 30 resenärer stod och väntade på långfärdsbuss buss kl. 23 på kvällen, några dagar in på det nya året, som skulle komma enligt tabellen på Internet.
Den kom aldrig, de hade missat at lägga upp nya årets tabeller! (Fick en gratisresa inom Sverige som plåster på såren när jag klagade dagen efter)