Nån som jag känner över nätet sade att hans katt har tappat ett öga, några högar med genetiskt skräp som undkommit att bli brända för värme sköt katten med ett luftgevär i ögat. (tortyr som lagligt straff låter inte så dåligt nu inte)
Jag undrar, hur bra kan en katt klara sig med öga tro?
Fyfan, förra veckan var det någon som skärde upp underlivet på en häst i min flickas grannstall, dessa människor har något allvarligt fel i huvudet.
Tillbax till katten, de klarar sig utmärkt med ett öga oftast om de inte är vildkatter :) Det enda problem de får är problem med avståndsbedömmning har jag för mig, det gor nog bra
Känsligt ämne, skulle nån göra så mot nån av mina katter är det ganska säkert jag skulle få fängelse efter jag tagit lagen i mina egna händer och lärt den sjuka människan vad smärta betyder...
HDS, även jag är ibland förespråkare för 'lagen i egna händer', men lagen sköter nog det där bäst själv tror jag.
Vilda västern-stilen med dueller och hämndmord är inte nåt som vår trasiga värld behöver just nu, även ens om dina katter blivit skinnflådda av en taliban med trubbig smörkniv.
Jag skulle helt enkelt inte bry mig då, tror inte logiskt tänkande skulle kunna diktera nånting, påstår inte jag skulle ha ihjäl honom, det är han inte värd, men jag skulle nog ge honom så han tål.
Åtminståne skulle han få plocka up sina tänder ur ett dike, innan polisen komer.
Folk som skadar oskyldiga djur måste ha seriösa fel i hjärnan. Det är ju välkänt att seriemördare ofta startar sin karriär i ungdomen med att plåga djur.
Det självklara straffet för gärningsmännen till det HDS beskriver ovan är självklart kastrering med en fogsvans. Fyfan.
För övrigt borde folk som inte gillar katter automatiskt få något straff utdömt, åtminstone ett bötesstraff :). Katter rulez!
Hoppas inte, undar ju hur det blir med smuts och sånt. kanske han måste ha en lapp? :l
Eller finns det emalj ögon för katter? Skulle dom använda dom isåfall?
Synd då inte genterapi är mera utvecklad för jag har läst om genterapi som kan stimulera "regeneration", ni vet, vissa djur växer tillbaka kroppsdelar om dom tappar dom.