http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,224282,00.html
Snart förbjuds väl hockeypulver i kampen mot kokain.
28 svar · 926 visningar · startad av casca
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,224282,00.html
Snart förbjuds väl hockeypulver i kampen mot kokain.
Sjukt. Jag undrar vad som ska hända med sniffsnus i så fall. :l
Aftonbladet skrev:
chokladcigaretter leda till att man senare i livet utvecklar ett beroende av nikotin
Jo det är väl enklast att säga så, så kan de väl sova gott om nätterna och hävda att de tagit ett framgångsrikt steg bort från rökningen. Jag kan säga att jag som barn tittade på de vuxna när de rökte och lekte även att jag gjorde det (jag röker inte, varken då eller nu). Chokladcigaretter käkade jag upp.
Öhhmm...
Istället för att förbjuda lakritspipor och chokladcigaretter så är det väl bättre att förbjuda den riktiga varan... :q
Ahlgrens skumma bilar förleder EU's unga till olovlig körning... ;)™
- Ett geni som jag, ordnar kaotisk idioti! :h
EU = the devil.
Erik Juhlin skrev:
Öhhmm...
Istället för att förbjuda lakritspipor och chokladcigaretter så är det väl bättre att förbjuda den riktiga varan... :q
Exakt :bire
Jag tycker det är jävligt konstig att folk inte kan se båda sidorna av problemet bara..
Sniffsnus Pace?
Menar du Snuff?
Så är det ju redan olagligt? :)
Har Europaparlamentet fått spratt! :o
Det var det larvigaste, har de inte viktigare saker att ta itu med :q
OveRRidE skrev:
Jag tycker det är jävligt konstig att folk inte kan se båda sidorna av problemet bara..
Hur menar du OveRRidE? Båda sidorna på det sättet att EU å ena sidan vill förbjuda lakritspipor...och å andra sidan lägger ner 25 miljoner per dag i tobaksodlande? I så fall håller jag med dig helt och hållet....snacka om att sila mygg och svälja kameler
Nåt åt det hållet. Mestadels att det är sånt jävla liv om småsaker som fortfarande inte har någon som helst relevans.
Jag citaterar en gammal lärare till mig; "-Det är helt enkelt för lite krig i Sverige, för att folk skall förstå."
Nu ligger detta visserligen utanför ramarna för sverige, men principen kvarstår..
Enligt parlamentet kan dessa godisvaror leda till att man senare i livet börjar röka tobaksvaror.
:e :e :e
Fåniga lagförslag behöver man inte vara med i EU för att uppleva. Det har Sverige varit ganska duktiga på själva, redan innan vi gick in i EU. :)
Så något riktigt bra argument för att inte vara med i EU tycker jag nog inte det är. Det är ju, som sagt, oviktiga skitsaker. Och med lite god vilja så kan man ju faktiskt se godiscigaretter som tobaksreklam (vilken redan är förbjuden), så varför inte?
Och med lite god vilja så kan man ju faktiskt se godiscigaretter som tobaksreklam
Visst, men vad skulle bli kvar då?
Inga barbie, ungarna kan ju bli anorektiker. Inga krigssoldater i plast, ungarna kan ju blir krigspsykopater. Inga leksaksvapen, ungarna kan ju bli Lasermannen. Inga racerbilar, ungarna kan ju köra ihjäl sig. Inga stålmannen-tidningar, ungarna tror väl att de kan flyga och jumpar en skyskrapa... osv osv osv osv i kubik.
Nonsens!
Som vanligt så har ju Aftonbladet vinklat den här historien ganska rejält. Om man läser igenom förslaget och ändringsförslaget så ligger ju knappast tyngdpunkten vid det som Aftonbladet valt att ta upp utan om mycket vettiga förslag som att minska den passiva rökningnen och att förbjuda att typ av cigarettreklam till barn.
Förslaget är från ett möte i måndags och jag har mycket svårt att tänka mig att förslaget redan skulle ha gått igenom vilket Aftonbladet påstår.
I förslaget kan man också läsa:
Till sist – och jag tar tillfället i akt för att än en gång påtala förhållandet – kvarstår den
oacceptabla självmotsägelsen, att man å ena sidan har en politik som syftar till att avskräcka
från tobaksbruk, medan man å andra sidan fortsätter att kraftigt subventionera tobaksodlingen
i Europeiska unionen.
Tack Tor, för dina, som vanligt upplysande och alltid, raka inlägg. :D
Kan det ha med den kommande omröstningen om EMU att göra, tro? Inför omröstningen om medlemsskap EU kom det många liknande "avslöjanden" i svensk press, om små skitsaker (som hur böjda bananerna skall vara, eller hur stor omkretsen skall vara på jordgubbarna). Ett försök att smutskasta EU kan man tro, men en del ansåg då att det var försök att få bort fokus på de verkliga problemen som finns inom EU så att inte makthavarna skulle behöva svara på besvärliga frågor.
Aftonbladet är nära knuten till Socialdemokraterna. Socialdemokraterna vill gå med i EMU. Man kan ju dra slutsatser av det, om man vill. :)
OBS! Detta är inte ett inlägg om EMU - politiska inlägg är ju som bekant förbjudna f.n. ;)
Jag bara måste dra upp den här tråden. Den inspirerade mig att skicka ett mail till Marit Paulsen som sitter i europaparlamentets utskott för miljö och hälsa.