Så himla ont i ryggen, damp i backen idag då jag och en kompis höll på att skämt bråka, rakt på ryggen, hade dålig rygg redan innan, men nu gör det så ont så jag inte kan tänka, tagit en smärtstillande och en alvedon, så himla ont ändå kan inte sitta ordentligt :(
Nån som har något knep?
Linda in ryggen i toapapper?
Healthkit?
Jag har inga direkta tips. Men är smärtan muskulär eller damp du så illa att det kanske t.o.m blivit en spricka i skelettet? Och var någostans på ryggen? Stora delar eller mer avgränsat? Viktigt med svar på dessa frågor för att kunna hjälpa dig tror jag.
Gandalf, får ta och ringa hit nån flicka :)
mibbe, Får lätt ont i ryggen, har lätt skulios (Stavning), och typ inte brosk på en ryggknota eller vad det var, så tror (hoppas att inget är brutet utan att sängen ska ta bort den värsta smärtan)
gör hmm mest på ett ställe tror jag, inte över hela ryggen, ska be min far kika om det är svullet då han kommer hem..
tack för alla snälla ord.. blir nog bättre imorn..
ont ont ont :l
När du tagit smärtstillande, se då för allt i världen till att hålla dig lugn. Du har fortfarande ont, det är bara det att du inte känner det.
Smärtstillande är annars bra. Dels lider du inte så mycket för stunden, dels får det musklerna att slappna av.
Att gå till en vanlig läkare lär knappast hjälpa dig. Du får förmodligen diagnosen "Lumbago", vilket i korta drag betyder "ryggont". :l
Specificera gärna var smärtan sitter. Har du tur så har du bara fått en kraftig smäll som kan jämföras med att slå i armbågen i bordet eller något. Då går det över efter någon dag. Har du däremot otur kan du ha skadat någon kota eller disk.
Jag har fått ett par rejäla, liknande smällar i samband med fotbollen (grusträning i tio minus, det händer att man landar fel :l )
Alltså nästan identiskt med dig, och för mig hjälper ispåsen varje gång! Eftersom du "bara" har ont på ett begränsat ställe tror jag absolut på det. Jag har fått rådet av min eminenta landslags-kotknäckare.. :)