Dom är numerärt överläge i lågprisbutiker och vid pensiondags.
Man kan väckas mitt i natten av telefonen, man svarar och får höra -Är du helt säker på att jag inte har ringt till Gothard?
Ja, jag är helt säker.
Det tror jag inte, jag har ringt honom så många gånger att jag kan hans nummer i sömnen...
Är man i affären så ska man vackert låta dom tränga sig för i kön, råkar man vara så dum att man påpekar att kön börjar där, får man en lång föreläsning om -Att på min tid, då....
Det är rätt kul, när dom har rätten på sin sida, tex på bussen, tom jag reser mig upp om det står en pesionär kommer på.
Då ska dom stå :q
Skämt åtsido
Heder till våra gamla, det var ju trots allt dom som byggde Svedala :birp
Majoriteten är helt ok, man kan inte låta surkärringar och sura gubbar i keps förstöra för alla andra.
Mina grannars dotter blev dödad ev en gråskalle :(
Hon skulle köra hem från sin Mamma och Pappa som är mina grannar när hon möter en gammal gubbe i en annan bil, gubben får hjärnblödning och prejar ut hennes bil i ett berg :(
Min grannes dotter och hennes pojkvän dör och deras 14 månader gamla unge överlever :(
Hon skulle köra hem från sin Mamma och Pappa som är mina grannar när hon möter en gammal gubbe i en annan bil, gubben får hjärnblödning och prejar ut hennes bil i ett berg
tråkigt att läsa...
men hjärnblödning drabbar inte bara äldre, även yngre kan få det :(
hört på en buss "man får vara glad om avföringen är jämn och fin nu för tiden" :o
Det påminner mig om när jag var på ICA och det var en kvinnlig medlem i nämnda maffia framför mig i kassakön ... det var bara hon och hon hade enbart en liter mjölk ... men eftersom hon envisades med att betala den med sitt ICA-kort som hon dels inte visste hur det fungerade och dels inte hade nån täckning som(visade det sig senare) så blev det min tur 10 minuter senare ... precis lagom för att jag skulle missa stadsbussen och få gå den 20minuter långa promenaden till högskolan .... man blir så glad ...
Det påminner mig om när jag var på ICA och det var en kvinnlig medlem i nämnda maffia framför mig i kassakön ... det var bara hon och hon hade enbart en liter mjölk ... men eftersom hon envisades med att betala den med sitt ICA-kort som hon dels inte visste hur det fungerade och dels inte hade nån täckning som(visade det sig senare) så blev det min tur 10 minuter senare ... precis lagom för att jag skulle missa stadsbussen och få gå den 20minuter långa promenaden till högskolan .... man blir så glad ...
Känner igen det där. jobbar i kassa ibland. Fast värst är ändå de som stressar för att hinna med bussen. Det är bara sura och stressade. Gå då inte in i affären om ni har bråttom till bussen. Men det är inte alla som kan räkna ut det själva.
Samma sak när dom envisas med att rota igenom sin börs för att hitta den däringa 50 öringen som gömmer sig någonstans, så att dom betala med jämna pengar. x(
Om v nu ska generalisera:
Man vet ju att ovan nämnda maffia är lediga HELA dagen, men nog ska dom ut och handla under värsta rusningen i butiken. Och dom SKA ju ut och åka när alla andra ska till/från jobbet. Och självklart ska denna maffia till läkare/tandläkare/annat just under morgon- eftermiddagsrusningen. §e
Om du nu hittar en Post-, bank- eller systembolagskö som är kortare än någon annan? Då kan du ge dig på att det står en mafioso där framme som en bromskloss, och orsakar att din kö tar dubbelt så lång tid.
Vad du än gör, klaga inte. För de är äldre och vet minsann bättre än dig. Du ska också visa hänsyn.
"Känner igen det där. jobbar i kassa ibland. Fast värst är ändå de som stressar för att hinna med bussen. Det är bara sura och stressade. Gå då inte in i affären om ni har bråttom till bussen. Men det är inte alla som kan räkna ut det själva."
Jag var varken stressad eller otrevlig mot nån och om det varit en normal kö hade jag lätt hunnit med bussen ... jag kom lagom som alltid ... fast det som jag menade var att gamlingar inte borde ha kort om de inte fattar hur de fungerar ...