http://www.netdoktor.se/sjukdomar/fakta/meningit.htm
Här kan du läsa själv.
Prognosen är god om den blir behandlad, efter första dygnet brukar faran vara över.
Hoppas att det går bra.
27 svar · 2 664 visningar · startad av Nickemannen
Fick reda på att min flickvän ligger nersövd på Intensiven
för en allvarlig version av Hjärhinneinflammation (skall visst vara dödlig).
Jag är enormt orolig, någon som vet hur allvarligt det är ?
Dom sa ju att den kan vara dödlig.
http://www.netdoktor.se/sjukdomar/fakta/meningit.htm
Här kan du läsa själv.
Prognosen är god om den blir behandlad, efter första dygnet brukar faran vara över.
Hoppas att det går bra.
*Fingers crossed*
Hoppas det går bra.
tråkigt Nickemannen :(
jag hoppas det fixar sig!
kan fan inte sova!! får åka dit nu
*hoppas på det bästa*
Precis, sitt inte här och uggla - iväg till sjukhuset med dig!
Inte för att du kan hjälpa till direkt, men du känner dig bättre genom att vara där och hon kommer känna det enormt mycket bättre att du finns där när hon vaknar! :)
Håller tummar och tår för att det fixar sig!
Hoppas allt gar bra!
Kom hem nu ígen, det är stabilt. men hon e nersövd. och skall vara det 2 dagar till
Usch. Tur att det är stabilt iallafall.
Har hört att om man får hjärnhinneinflamation så får man inte lov att göra något på några veckor efter, läsa, tänka med mera, är det något som stämmer?
Okkido skrev:
Har hört att om man får hjärnhinneinflamation så får man inte lov att göra något på några veckor efter, läsa, tänka med mera, är det något som stämmer?
Hur gör man för att inte tänka?
Nickemannen -> Skönt att det var stabilt.
Skönt Nicke.. :)
Okkido skrev:
Usch. Tur att det är stabilt iallafall.
Det beror på vad det är för hjärnhinneinflamation, jag fick den diagnosen av 4-5 olika läkare på karolinskasjukhuset, all dom sa ta inga värktabletter eller febernedsättande och skickade hem mig. Jag låg sammanlagt i 4 veckor i feber, 39-40 grader, kraftig vätskebrist o dom vägrade ta emot mig på sjukhuset, det hela slutade med att min mor hämtade mig o körde mig till varbergssjukhus o konstaterade att det var ett virus som liknade körtelfeber jag hade!
Poängen: Lita inte på läkare! :e
aleborg skrev:
Okkido skrev:
Poängen: Lita inte på läkare! :e
Så sant som det är sagt! Lite OT men; läkare och Comviqs kund support är nog det värsta sortens folk man kan råka ut för. (Med vissa undantag)
. :(
Nickemannen skrev:
Kom hem nu ígen, det är stabilt. men hon e nersövd. och skall vara det 2 dagar till
Skönt att höra...
*skickar några omtankar*