webForumDet fria alternativet

Spök

Småprat

6 svar · 373 visningar · startad av Mr. N.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg
Frågan#1

Ute på vårt sommarställe finns en gammal klocka av pendeltyp, den behöver vridas upp några gånger per månad, men går ändå alltid fel. För ungefär en månad sen var min morsa ute och vred upp klockan, när hon och resten av familjen åkte ut två veckor senare gick klockan fortfarande på minuten rätt, dessutom gick den efter vintertid... *spökljud* Vad har hänt? Klockan har inte gått för långsamt och på så vis ställt om sig till vintertid, då den gick rätt under hela tiden alla var där ute. Att den överhuvudtaget går rätt är smått otroligt. Dessutom började den slå ("dånga") vid helt godtyckliga tidpunkter, det har den iofs alltid gjort men det brukar krävas att man har vridit upp "dångandet" också, det gör ingen eftersom alla hatar "dångandet". Nu undrar jag vad det är som har hänt där ute egentligen?

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

några har haft fylle fest och så lämnade dom kvar någon i en pytteliten låda bakom klockan
personen sitter nu där och fixar så att klockan går rätt

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

En galen yxmördare har fått nys om att ni skulle börja undra hur det har gått till så han vred upp och ställde om klocka i hopp om att någon skulle stanna kvar och kolla vad som sker där när ingen är där. Fast nu när ni har åkt därifrån så bestämde yxmördaren sig för att hemsöka dig någon av de närmsta nätterna istället. §e
Var noga med att titta under sängen och bakom dörren innan du går till sängs i fortsättningen. §jr :e

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Ojoj, här hemma händer det saker hela tiden, faktiskt. Ska berätta om en ganska kul grejj som hände för länge sen.
Min bror var 1 ½, jag va .. - 2 ½ år ;). Mor, far o brorsan va på nåt slags kalas i ett hus som stod på den tomt där vi nu har vårat hus. Då bodde Farbror Henry i sitt hus där, en bekant till oss. Min bror hade ett litet armband på sej, som plötsligt försvann och ingen kunde hitta det. Det va borta i rätt länge, närmare bestämt 9-10 år. Henry dog, vi köpte tomten och byggde vårat nuvarande hus här, åren gick som sagt och plötsligt en dag hittar mor armbandet i en sil till tvättmaskinen i vårat nya hus, inte en repa hade den heller. Efter det skyller vi allt märkligt som händer här på Farbror Henry.. finns en hel del till historier att berätta. :)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

SirPeter skrev:

Var noga med att titta under sängen och bakom dörren innan du går till sängs i fortsättningen. §jr :e

Jodå, förra vintern var det någon som var och smög på baksidan av vårt hus, jag hörde att någon gick på vår altan och kröp fram till fönstret för att släcka ljusstaken där, då såg jag att någon sprang iväg längs husväggen. Jag sov inte så jävla bra den natten...
(Varför finns det ingen rädd-smilie?)

Medlem sedan dec. 2001873 inlägg

gein skrev:

... plötsligt en dag hittar mor armbandet i en sil till tvättmaskinen i vårat nya hus...

*bänder upp tvättmaskinen efter mina solbrillor*

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

i en sil till tvättmaskinen

säker på att det inte var en sill???

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)