webForumDet fria alternativet

Öka livslängden på bildskärm...

Datorhårdvara

17 svar · 651 visningar · startad av Brian

Medlem sedan sep. 2001502 inlägg
Frågan#1

Ni som trodde att man ökade bildskärmens livslängd genom att installera en skärmsläckare, måste jag härmed göra besvikna. ;)

Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Tengblad alternativt forumledare@webforum.nu.

Tengblad
Moderator, webForum

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Du glömde halva meningen och då går förmodligen halva poängen förlorad.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

mmm.

Pace

Vad menar du ;)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Att hela meningen saknas; ", men tv4.se kan". Kan vadå?

Att hela meningen saknas; ", men tv4.se kan". Kan vadå?

Såg även jag i efterhand att den sista meningen blev stympad. Poängen tycker jag dock ligger i att de på allvar tycks tro att folk installerar skärmsläckare för att öka livslängden på skärmen. Tycker det är ett lite lustigt sätt är att underskatta sina besökare ;)

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Gör det inte det då? :)

Hahaha, är Tv4 verkligen så dumma... :x

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Errm, skärmsläckare kan väl öka livslängden på skärmen..?
Har man samma skärmbild uppe hela tiden så bränns det in i bildröret eller något liknande så att man kan se konturer...

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Mest på gamla bildskärmar? Annars hade min skärm haft en wF-grön nyans. ;)

Men titta på gamla biblioteksdatorer, där rä det fastbränt.

Jo, men det kan förlänga livslängden. Så texten på deras hemsida är inte fel.

Så det är inte TV4 som är dumma, utan istället de som anser att TV4 är dumma p.g.a. den texten.

Men då Juhlin... :p

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Länk?

Pellefant: Det är bortredigerat av Moderator.

Jo, men det kan förlänga livslängden. Så texten på deras hemsida är inte fel. Så det är inte TV4 som är dumma, utan istället de som anser att TV4 är dumma p.g.a. den texten.

1. Skärmar av idag har sådan livslängd att de antagligen blir omoderna innan de "slitits" ut.
  2. Tror inte att någon installerar en skärmsläckare för att öka livslängden på sin skärm, utam för att piffa upp den.

Har man samma skärmbild uppe hela tiden så bränns det in i bildröret eller något liknande så att man kan se konturer...

1. Men det var väl många år sedan? Om inte någon skärmsläckare går igång, så ska skärmen gå ned i sparläge. Således skulle man ju kunna säga att om man har skärmen i sparläge, så förlänger man även då livslängden på en skärm ;)

Men texten på deras hemsida är inte fel eftersom att det gäller för vissa skärmar.

Men...man skriver att man inte gjort skärmsläckare i syfte att förlänga livslängden på skärmarna, utan syftet med skärmsläckaren är att piffa upp maskinen, vilket jag tyckte var lite komiskt. Detta då jag aldrig tidigare läst det motsatta, att någon lagt ut en skärmsläckare med rubriken: "Denna skärmsläckare har vi gjort enbart för att förlänga livslängden på din skärm."

Men, men...alla har inte samma humor, och det kan ju oxå vara kul :)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Skärmsläckare kom ju från första början just för att den inte skulle brännas. Det lärde jag mig när jag gick runt och sa att jag ville ha en fräck stjärnsläckare :)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)