Visst.
Lunarstorm kostar pengar.. :(
37 svar · 881 visningar · startad av bymarie · sida 2 av 2
Frågan, av bymarie
Vilket larv.. Har alltid försvarat Lunarstorm, men det är det slut med nu..
Läs frågan i sin helhet →webForum är & kommer att förbli gratis.
Kostar ju ingenting för användarna p.g.a. att det är sponsrat. Men gratis är det ju inte.
Det kostar pengar att driva en webbtjänst, för Lunarstorm, webForum och alla andra. Det kostar att köpa / driva maskiner. Det kostar att ha en fast anslutning.
Och detta betalas på olika sätt. I vårt fall av Griffel Data (och i förlängningen av deras kunder). När det gäller dags-/kvällstidningarnas webbtjänster så är det lösnummerköparna som betalar. Alla behöver få in pengar på något sätt.
"There's no such thing as a free lunch". :)
Robban har naturligtvis rätt i att det kostar lite även för webForum, men det kommer aldrig att kosta nått för användarna att använda forumet.
Vi medlemmar samlade in en rejäl summa till ny server för en tid sen, dock helt frivilligt.
Bire skrev:
Robban har naturligtvis rätt i att det kostar lite även för webForum, men det kommer aldrig att kosta nått för användarna att använda forumet.
Mjo, jag betalar med tid, och tid är pengar. I mitt fall äckligt mycket pengar. ;)
@nders: Du är ju en snål äcklig liten sillstrypare med... :e
vem bryr sig om Lunarstorm?
Lunarstorm är ett enkelt sätt att hålla kontakten på.. i allafall för fjortisarna..
Lunarcrew förlorar ju inge pengar på att lägga till lite extra funktioner.. Dom får ju bara fler besökare, men ändå ska dom roffa åt sig alla fjortisars mobil pengar.. Lågt....
njaee.. dom gör nog det ändå... lägga till extra funktioner kostar pengar i form av tid och extra datorkraft som behövs... sen är det ju ganska uppenbart att dom gör det pga att försöka täcka sina utgifter.. lunar gick förra året back cirka 1,7 miljoner.
När ska wF börja kosta då?
Tanken är kanske inte helt fel, beroende på vad man vill uppnå med ett forum? Tar man betalt för saker och ting, då är det ju bara de intresserade som engagerar sig, vilket i många sammanhang höljer kvalitén och statusen. Kan sedan de inkomna pengarna användas till att lyfta verksamheten ytterliggare så är det inte fel. Nu kanske inte detta stämmer med wF, men i många sammanhang så är en avgift inte helt fel, då det inte på något sätt behöver betyda medlemsminskning eller kavlitetsförsämring, utan allt som oftast får det en positiv effekt om avgiften är rimligt satt. (Nu tror jag inte alla håller med mig, men jag står ändå för min uppfattning ;) )
Jag kan hålla med dig Brian, samtidigt som en betaltjänst "skrämmer bort" nya användare/medlemmar.
Jag kan hålla med dig Brian, samtidigt som en betaltjänst "skrämmer bort" nya användare/medlemmar.
Man kan väl exempelvis låta besökarna läsa inläggen, men att endast medlemmarna får skapa inlägg? Då ser ju de nya användarna/medlemmarna vad som finns på forumet, och kan då välja om de vill vara en del av forumet eller inte. Därmed inte sagt att det är ett koncept som skulle passa wF, även om jag tror det finns vissa fördelar.
Jag tycker vi lägger ner funderingarna ;)
*lägger ner Bires funderingar*
*Tackar*
*funderar på om Bire kan fundera*
Mycket som ska läggas ned nu ;)
Några kapitalister bli ni nog aldrig, och inte jag heller förhoppningsvis ;)