webForumDet fria alternativet

Vad är ert mål här i livet?

Livsfrågor & relationer

42 svar · 936 visningar · startad av goldy · sida 2 av 3

Frågan, av goldy

Vad vill ni med ert liv? Trivs ni där ni befinner er just nu i livet?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

Ja, sitta hemma å leka å få massa pengar ändå. Det är väl vad jag vill syssla med.

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

jag vill pyssla med formgivning och design och sådana saker :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Trots att jag är snart 32 år så har jag ingen aning om vad jag vill göra när jag "blir stor"....

Har jobbat som lagerarbetare, kyrkogårdsvaktmästare, budbilsnisse, ljudtekniker, säljare, etc etc.. Men inget har tilltalat mig tillräckligt mycket eller tillräckligt illa för att hitta det optimala jobbet.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Musiker, göra egen musik, bli ekonomiskt oberoende :e

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Bire skall bli sportkommentator.

OveRRidE skrev:

Bire skall bli sportkommentator.

Japps.. Premiärjobbet blir under hockey-vm i helvetet!

Medlem sedan apr. 20021 203 inlägg

Bire skrev:

Trots att jag är snart 32 år så har jag ingen aning om vad jag vill göra när jag "blir stor"....

Har jobbat som lagerarbetare, kyrkogårdsvaktmästare, budbilsnisse, ljudtekniker, säljare, etc etc.. Men inget har tilltalat mig tillräckligt mycket eller tillräckligt illa för att hitta det optimala jobbet.

( Nu låter jag antagligen ganska uppnosig men det bryr jag mig egentligen inte om.... ;) )

Kyrkogårdsvaktmästare, budbilsnisse... låter som ganska okvalificerade arbeten. Varför skriver du inte in dig på någon kurs på universitetet och skaffar ett arbete med högre lön och trevligare arbetarkompisar?

:)

Tja.. Det KAN bero på att jag är totalt ointresserad av vidareutbildning, flashiga yrken, etc etc..
Tjänar mer än min bror som jobbar som lärare på Chalmers efter sin doktorsavhandling.. Tjänar i dag även mer än de flesta som jobbar skift på nån industri..
Har ett jobb med bra arbetskamrater i dag & aldeles lagomt med ansvar etc etc..

Jag tror helt enkelt att det duger åt mig.. ;)

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

Gytt Bire, så ska det låta!!

Medlem sedan juli 2002433 inlägg

Som Broberg säger: Målet är ingenting. Vägen är allt.

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Sen kanske unge(?) Herr Trexter borde tänka sig för och inte inseminera att mer välutbildade arbetskompisar automatiskt är trevligare? ;)

Jag vill iaf att han definitivt inte ska inseminera mig...

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

insinuera, möjligen?

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Gislaved.net >>

Jo, tack. Jag vet också att det heter "insinuera". Ville bara skoja till det lite ..

Men för all del, ska komma ihåg att kapsla in ev. lustigheter i 14-15 smileys i fortsättningen. Verkar behövas .. :p

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Jag ber om ursäkt för min totala avsaknad av humor.

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Jag har en galen idé att försöka överleva så länge som möjligt, för då ökar mina chanser att uppleva den dagen man kan överföra sin hjärna till någonting mer lämpligt: en dator till exempel. Dra en back-up var femte minut, leva för evigt. :i

Min nuvarande målsättning är att försöka sova minst åtta timmar per natt så jag vaknar utvilad på morgonen och kan lära mig något i skolan. Tyvärr har jag misslyckats fler gånger än vad jag lyckats i några år nu...men det går hyffsat ändå. Förfärligt mörka påsar under ögonen bara.

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Bli ekonomiskt oberoende

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Fega inte Nickemannen. Bli svinigt rik är ju det du menar. Men i.o.f.s. så vill väl alla det. Eller?

Erik Juhlin skrev:

Fega inte Nickemannen. Bli svinigt rik är ju det du menar. Men i.o.f.s. så vill väl alla det. Eller?

Jupp, jag vill bli snuskigt rik!

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

Att stå med i historieböckerna ... §jr

Har snott den från nån ... någon som kan knäcka från vem? (står med i historieböckerna)

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)