va har ni för internet?
63 svar · 1 366 visningar · startad av zipp3r · sida 3 av 4
Frågan, av zipp3r
Hej, jag undrar vad alla här har för internet? modem bredband? fiber? ja ni förstår säkert =) själv har ja bredband via el ledningarna. r självklart menar jag anslutning för dom som inte förstod det :OO web-tor : jo t.ex peters internet! väldigt bra "internet on a cdrom" :e /r
Läs frågan i sin helhet →Dett sennaste!
V90@49.333 just nu, köpte bredbandsdelare i går, inte fan går mitt modem snabbare för det :q ;)
Bostream ADSL 2.5Mbit ned/~760kbit upp
Fast från BBB. (ett nerköp från studenlghtens gräddfil visserligen :e)
Jag brukar sitta och vråla mystiska läten till min modempool. Det går fort som fan serru.
BBB
Snabbt, men om jag minns rätt skall något registerhack kunna snabba upp ytterligare. Hade någonting med paketstorlek att göra?
Telia ADSL
Och Bostream 2.5 mbit
Hur får man gratis Sunet?
Studerande.
Jag ligger pa Telias ADSL ocksa, har dock trimmat det till en hastighet av 1,5 Mbits/s ej fel. Hur sager jag inte.
Tråkiga med privata abbonnemang är att man sällan kommer upp i den "utlovade" hastigheten ända fram.
På jobbet har just vårt kontor (bara) 0,5 mbit för oss själva. Men vi har det garanterat ända fram, så är ändå ganska schysst. :)
Eftersom jag inte kan få bredband så har jag sedan ett halvår tillbaks gått över till Peters Internet och det går snabbt som attan, mycket snabbare än ALLA bredbandstekniker!
Gratis 10mbit från BBB
sgtpepper skrev:
4Mbps-varianten kostar 750 kr/mån och 8Mbps-varianten 1249 kr/mån så det är inte tokbilligt direkt . Sen tillkommer en startavgift på 5000 kr också...
Inte så farligt med 750:- och 5000:- i startavgift, bara att bli en lite högre politiker. :OO :e ;)
Men nu till en stor fråga: Hur får alla gratis fiber från Sunet eller BBB? :o :q
jag använder Telia ADSL......
"Traryd - En trevlig håla utan bredband" :(
Mika3l skrev:
Men nu till en stor fråga: Hur får alla gratis fiber från Sunet eller BBB? :o :q
Det är nog väldigt få som har ett exklusivt fiber indraget i lägenheten, så långt har vi inte kommit ännu.
Det är nog ännu färre som har gratis BBB, men med tanke på hur mycket stålar BBB blöder varje månad så är det ju inte otänkbart.
När det gäller Sunet så får du använda lite list, jag ger dig en ledtråd: Sunet = Swedish University Network.. Tänk "skola", "bostad för folk som går i skolan", "Linköping, Umeå, Uppsala" etc. så faller nog polletten ner ;).
BBB 10mbit
sgtpepper skrev:
Det är nog ännu färre som har gratis BBB, men med tanke på hur mycket stålar BBB blöder varje månad så är det ju inte otänkbart.
När det gäller Sunet så får du använda lite list, jag ger dig en ledtråd: Sunet = Swedish University Network.. Tänk "skola", "bostad för folk som går i skolan", "Linköping, Umeå, Uppsala" etc. så faller nog polletten ner .
Tyckte också det lät lite "otroligt" med gratis bredband från BBB men det var ju nån som skrev det så... ;)
Sen tror jag att jag förstår angående Sunet. ;)
Alla som inte har någon lägenhet får gratis bredband istället! :D :i ;) :p :e