nej
Frågan#1
Sporthoj.com ligger nere! En katastrof av stora mått för oss mc-förare. Och nej, wf är inget värdigt substitut. Bara ett komplement. Någon som vet vad som hänt?
15 svar · 538 visningar · startad av clarkbones
Sporthoj.com ligger nere! En katastrof av stora mått för oss mc-förare. Och nej, wf är inget värdigt substitut. Bara ett komplement. Någon som vet vad som hänt?
nej
servercrash?
Dom har ju en helt annan syn på det mesta i dataväg så jag misstänker att den hemdator som står hemma hos nån av BBB-snubbarna behöver bootas om eller nått...
Bire skrev:
Dom har ju en helt annan syn på det mesta i dataväg så jag misstänker att den hemdator som står hemma hos nån av BBB-snubbarna behöver bootas om eller nått...
Använder de inte seriösare grejer än så? Måste ju vara en rätt fet dator de använder ändå, med tanke på antalet besökare...
De ligger på ZoneEdits DNSer så det är långt ifrån omöjligt.. ;)
Aha, Det var derför jag inte fick upp sidan. ;)
Har också för mig att den ansvariga för siten inte riktigt betalat licensen till vBuletin och derför "körde så länge det går", fast ta inte detta på för stort alvar, jag kan ha missupfattat något.
Gå till https://www.bikeproject.com:s forum och läs. Många från sporthoj.com har samlats där.
Finns även info i https://www.potatoesmc.com:s forum, dom har satt upp ett temporärt sporthoj.com-forum.
Situationen verkar vara som så att sporthoj.com kördes på en maskin hos ett företag som heter Strimma på Dataphones nät. Nu har tydligen Strimma flyttat och servern är helt enkelt inte uppkopplad längre :OO.
Verkar aningens skumt. Jag gissar på att sporthoj.com i dess tidigare skepnad är borta för alltid. Ägaren var ju mer intresserad av att tigga stålar till sin USA-semester... Å andra sidan så är ju även https://www.r1-forum.com nere och det var ju där han idkade mesta delen av sitt tiggeri, så det lär ju påverka honom en aning... :e
Hmmm.. Jag har ju ett fullt fungerande motorforum.. Kanske ska spamma över alla dit?
r) Var inte direkt lätt o spamma då samtliga forum låg nere! :e
Ingen dum ide Bire, gäller bara att mc-delen blir stor nog.
Annars så har vi(bikers ;) ) ju en egen tråd här i cafet :eTråd för bikers
Jag får inte till registreringen på potatisforumet.. Det verkar som det är samma klåp bakom konfigureringstangentbordet även på det forumet...
Kan inte ni andra sporthojsbesökare tipsa om att jag är intresserad av att greja ett BRA & SERIÖST sporthojsforum då? Jag vill helst slippa "spamma" om ni förstår hur jag menar...
Bire skrev:
Jag får inte till registreringen på potatisforumet.. Det verkar som det är samma klåp bakom konfigureringstangentbordet även på det forumet...
Kan inte ni andra sporthojsbesökare tipsa om att jag är intresserad av att greja ett BRA & SERIÖST sporthojsforum då? Jag vill helst slippa "spamma" om ni förstår hur jag menar...
Bire, gå till bikeproject.com istället och ta upp det där, det är säkert bara uppskattat om någon tar tag i det!
Jag kan bistå med domännamnet hoj.info om så behövs.
Jag var där o skummade igenom en av trådarna & blir mer o mer skeptisk till att ens ta diskussionen med dom som tror att man kan slänga upp en PII 233 på en BBB-lina & driva ett V-bulletinforum med 180 samtidiga användare...
Jag ställer upp med all kraft som motorforum.nu har att erbjuda OM jag blir tillfrågad. Därmed är jag den som bestämmer om hur det skall drivas & den som utser moderatorer som gör sitt jobb..
Bara det kommer att avskräcka merparten av stammisarna där ;) :e
Sen kan jag, bara för er, meddela att jag har en mycket vass joker i skjortärmen vad gäller server & lina... Men det tar vi så fort skutan är i hamn.. Det blir en himmelsk skillnad på kapacitet iaf ;)
Problemet är att det är så fragmenterat, vissa kör på potatoes.com och andra på bikeproject.com.
Jag vet inte exakt hur man på bästa sätt vallar in skocken på ett och samma ställe, och då helst ett seriöst ställe som drivs av en stabil Bire :).
Frågan är om man ens VILL valla in skocken på ett forum med samma regler & värderingar som webForum?
DET är mitt största huvudbry just nu...
Nu är https://www.sporthoj.com uppe igen! :)