Jag har nu hållt på i några timmar och försökt få min router att funka, det är en mjukvaru router från bbiagent...
jag har testat allt bytt irq och I/O och bytt nätverkskort....
sen kom jag att tänka på att en sladd nog var korsad...:i
usch så jobbit med såna saker... :l
Jag satt och frilade en bild imorse, och höll på med en MYCKET jobbig del... Givetvis suger burkarna här på skolan, så att spara hela tiden är inte alls kul.
Så jag hade precis gjort färdigt friläggningen (tog ca 30 minuter!) och skulle stänga en annan bild, men på något sätt mufflade Photoshop upp alltihop och stängde min PSD-fil istället! ;)
Med min vanliga automatik tryckte jag förstås på Enter också, utan att egentligen läsa "Är du säker på att du vill stänga filen utan att spara först?"-texten! :x :stud :l x(
även välkänt är ju att inte dokumentera den kod man skriver så efter nån timme framför fönstret så vet man inte längre vad funktuionerna betyder. Har även skickat ett ej-tycka-om-brev till min lärare, vilket vbar meningen till min kompis men det kom ju till läraren på nåt sättt till slut ändå... :e
Jag kom tillbaks efter lunchen och glömde bort att jag ändrat projektstilen till "Remote" och satt i 20 minuter och undrade varför alla källkods-ändringar jag gjorde inte hade någon verkan. :OO :stud
Jag har gjort mycket såna, senaste var nog efter att min dator börjad fungera igen.
Jag upptäckte snabbt att ljudet inte fungerade. Det var inget fel på strömmen så jag meckade nere vid burken för att se om jag kopplat någo fel. Efter några minuter när jag börjat bli allt för frustrerad säger min kompis. "Om du testar att trycka ur MUTE knappen då?" Man kan bara skratta :P
En som inte är datorrelaterad var i går när jag skulle smörja in mitt ansikte med ansiktskräm eftersom huden är för torr. Jag skulle även ta i gelé i håret för att fixa frissan... gelé smakar inte gott ;)
Min kompis gjorde en också. Alla skulle skicka ett mail till läraren för att bevisa att vi visste hur man gjorde. Han är inte speciellt hajj på datorer och trodde hon inte skulle läsa det ändå, så han skrev SUG *** DIN KOMMUNIST! När hon väljer ut just hans mail och visar det på tavlan genom kanonen blev han lite röd om kinderna :P