Flyg till Paris, kolla Goodjet. Och kan inte DU ta ledigt någon dag/dagar när det passar henne? Skulle hon säkert uppskatta.
25 års present till flickvän - HJÄLP
40 svar · 11 851 visningar · startad av mrblonde · sida 2 av 3
Frågan, av mrblonde
OK, nästa vecka fyller hon år. Hon vill blir överraskad. (dvs, hon vill inte säga vad hon vill ha/ hon vet inte). Budgeten ligger runt max 2000 kr. Hon kan inte ta ledigt och dra iväg på en weekendresa för hon måste ansöka om semester typ en månad i förväg. Örhängen använder hon inte. Jag har till tidigare ge-bort-saker-dagar köpt: (i ingen speciell ordning) Halsband Ring Klocka Barbiedocka (pri
Läs frågan i sin helhet →blondinen skrev:
Budgeten ligger runt max 2000 kr.
...
Vad fan skall jag hitta på?!! Känner mig som en fatasilös dålig pojkvän.
Så dyra presenter har jag aldrig fått av någon pojkvän och jag skulle nog inte vilja ha det heller...
Det viktigaste måste ju vara att du visar att du bryr dig om henne i vardagen och inte hur dyra eller fantasifulla och finurliga presenter du kommer på till födelsedagen? :o
Jag har mycket svårt att tänka mig att hon mäter hur bra pojkvän du är i vilka presenter hon får. :l
Om hon har krav på vad hon ska få i present måste hon ju faktiskt berätta vad hon vill ha. Det kanske är så att hon inte alls förväntar sig något speciellt mer än att du visar att du bryr dig om henne. Laga en god middag och låt henne känna sig riktigt ompysslad. :)
förslag:
*en handdator
*kläder
*musik,film ... t.ex. samlingbox med alla bondfilmer
*mp3spelare, bärbar md
*böcker, nått särskilt intresse?
*nått till hemmet? typ. glas(inte dricks-)
Spa/hotellweekend röstar jag på. Behöver inte bli så farligt dyrt om man letar lite. Åk bort någonstans och var helt för er själva, så hon känner att du verkligen (som någon sa tidigare) sätter henne i centrum och lägger ner tid och energi på att få det hela så bra som möjligt. Funderar själv på något åt det hållet men jag har ett halvår till att fundera på. Lyx :)
Håller faktiskt helt och hållet med hypatia här. De presenter som min *hostharkelkanintelåtabli* fästman *ler fint* gett mig under årens lopp har nog aldrig överskridit tusen kronor. Istället så har han gett mig små, personligt värdefulla saker som han vet att jag verkligen velat ha, men varit för snål för att köpa till mig själv.
Hepzy skrev:
Håller faktiskt helt och hållet med hypatia här. De presenter som min *hostharkelkanintelåtabli* fästman *ler fint* gett mig under årens lopp har nog aldrig överskridit tusen kronor. Istället så har han gett mig små, personligt värdefulla saker som han vet att jag verkligen velat ha, men varit för snål för att köpa till mig själv.
Såklart att du håller med mig! :e
Jag uppskattar också de små detaljerna som förgyller vardagen och som inte alls behöver kosta mycket pengar.
OT: Hepzy, betyder hostandet och harklandet att du är nyförlovad? ;) :D
hypatia skrev:
OT: Hepzy, betyder hostandet och harklandet att du är nyförlovad? ;) :D
Ett tips:
Instämmer med de sista talarna - mest uppskattning får man oftast inte för det där onödigt dyra utan för det där lilla "speciella". :)
/Mange
Köp två biljetter till Les Miserables-konserten i Globen eller Scandinavium, beroende på vad som är närmast. Biljetter finns på http://www.ticnet.se och de dyraste biljetterna i Globen kostar 610kr styck, drygt 1200 för er båda. Komplettera sedan med en flaska parfym om du vill komma närmre 2000kr-gränsen.
Är det inte dags för ett par nya stövlar, en ny jacka eller
kanske en rejäl ryggsäck snart då?
Kläder är en underskattad present som dessutom går
att byta.
Åker hon skidor?
För två papp får du ett par hyfsade carving-lagg.
En jorden-runt resa?
Fast då kanske du måste sälja dina föräldrar :e
hypatia> *nickar åt tråden bewern lade in och gör tummen upp* :bire
mrblonde> glöm inte att berätta vad du valde till slut :)
Hmm.. att budgeten var max 2000 betyder inte att det måste kosta så mycket såklart.
Just nu lutar jag nog åt att det blir en weekendresa till london (antingen i december, eller efter jul) som jag tänkte att vi nog kan dela på reskostnaden på, sen får hon shoppingpengar. Vi har pratat i 2 år om att åka till london. Som tur är har jag en polare som bor där så vi kan bo billigt = gratis, och man kan ju åka lågpris dit. Så det blir inte så dyrt. Hon älskar att shoppa kläder, men unnar sig aldrig det hon vill ha för det är för dyrt tycker hon. Så att få en slant att köpa vad man vill för i london borde gå hem. Och resan känns rätt, eftersom vi som sagt pratat om i evigheter att åka dit.
Och ja, jag vet att det viktiga är inte vad man får, utan att det finns en tanke bakom. En liten grej kan vara så mycket mer rätt än en stor svulstig dyr sak.
Nu gäller det bara att presentera det på rätt sätt, dvs naken ;)
Nu gäller det bara att presentera det på rätt sätt, dvs naken
.. skrivet i jordgubbssylt på magen, iklädd endast ett minimalt höftskynke och en krans av törnros.
Det går hem, tro mig. :e
Det blev 5 st kvinnliga superhjältinnor/skurkinnor magneter plus en resa för två till London i januari.
Hon blev jätteglad för båda sakerna :)
Det märks att det är mest killar som pratar här va!
:OO
Men det är ju faktiskt som en och annan sagt att kvinnor älskar att bli visad uppskattning.
Parfym är alltid bra, en dyr sådan ännu bättre.
Börja med att ge henne en bukett av blommor av sällan skådat slag och som blomsterflickan kan intyga står sej länge. Sedan ska du, som många föreslagit, ge henne en dag på ett heltäckande spa med en avslutande romantisk middag. Det är en klar 10-poängare!
Obs! Blommorna får inte glömmas! Finns inget som smälter en kvinna som ett fång vackra blommor!
Efter en sådan heldag har du henne i famnen som en kurrande kissemiss och då är allt möjligt ;)
Då kommer du att vara kung för en dag! :h
:birp Lycka till!
RED
Ops Såg inte att du redan svarat och gjort ditt drag förrän jag redan lagt till mitt inlägg!
RED