OK, nästa vecka fyller hon år. Hon vill blir överraskad. (dvs, hon vill inte säga vad hon vill ha/ hon vet inte).
Budgeten ligger runt max 2000 kr. Hon kan inte ta ledigt och dra iväg på en weekendresa för hon måste ansöka om semester typ en månad i förväg. Örhängen använder hon inte.
Jag har till tidigare ge-bort-saker-dagar köpt:
(i ingen speciell ordning)
Halsband
Ring
Klocka
Barbiedocka (princess)
Parfym
Badmintonrack
Dyr middag
Badrumsmatta
Vad fan skall jag hitta på?!! Känner mig som en fatasilös dålig pojkvän.
Du har inte funderat på att fråga henne? Det är inte tecken på dålig fantasi utan helt normalt. Visst är det jättebra om man lyckas pricka in en mycket uppskattad present utan riktlinjer, men det är bättre att fråga vad hon vill ha och vara lite tråkig än att köpa något som hon måste låtsas bli glad för.
Jag har ju frågat henne... det står ju i mitt inlägg.
Hon vill blir överraskad. (dvs, hon vill inte säga vad hon vill ha/ hon vet inte).
Ballongfärd känns lite idé fattigt eftersom hon själv precis gav bort det till sina föräldrar i 50 års present. Sex grejjer känns inte helt rätt i 25 års present. Och Bire... nej. ;)
Sak eller upplevelse... typ teater kanske. Fast det har jag också kört en gång, glömde skriva det på listan.
Massagebehandling, SPA eller en nån annan gegga-helg? Det finns sådana som går på en dag och kan vara riktigt lyxiga. Kvinnor vill känna sig lyxiga. De vill vara uppskattade och placerade i mitten av ditt liv. Köp nåt som hon känner sig lyxig i/av/till.
Ge henne 25-årig whiskey för att fira årsdagen. Jag vet inte om hon skulle uppskatta det, men jävlar vad det är gott att dricka alltså... Andra saker som är roliga men kanske inte så uppskattade är ett upplopp med stenkastning och allt.
Ett seriöst förslag vore kanske lite avslappnande massage och sånt fjant, med en makalös mumsig hemlagad middag efteråt. Om du är usel i köket och kan få tevatten att skära sig, skaffa hjälp av någon kompis att förbereda käket innan hon kommer hem.
Jag har forskat lite i ämnet på lunchen när jag åt med min flickvän och hennes två vänninor, varav den ena fyllde år just idag faktiskt.
Jag frågade dem vad de tyckte och gissa vad de sa..
Jag: "-Vad skall han ge henne?"
Kompis1: "-Helkroppsmassage eller SPA-helg/dag är uppskattat."
Jag: "-Ok. Är det verkligen bra present till en 25-årig tjej då?"
Kompis2: "-Ja. En tjej vill ha lite lyx ibland."
:D :)
Jag skrev:
Massagebehandling, SPA eller en nån annan gegga-helg? Det finns sådana som går på en dag och kan vara riktigt lyxiga. Kvinnor vill känna sig lyxiga. De vill vara uppskattade och placerade i mitten av ditt liv. Köp nåt som hon känner sig lyxig i/av/till.