webForumDet fria alternativet

25 års present till flickvän - HJÄLP

Konsumentråd

40 svar · 11 855 visningar · startad av mrblonde

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Frågan#1

OK, nästa vecka fyller hon år. Hon vill blir överraskad. (dvs, hon vill inte säga vad hon vill ha/ hon vet inte).

Budgeten ligger runt max 2000 kr. Hon kan inte ta ledigt och dra iväg på en weekendresa för hon måste ansöka om semester typ en månad i förväg. Örhängen använder hon inte.

Jag har till tidigare ge-bort-saker-dagar köpt:
(i ingen speciell ordning)
Halsband
Ring
Klocka
Barbiedocka (princess)
Parfym
Badmintonrack
Dyr middag
Badrumsmatta

Vad fan skall jag hitta på?!! Känner mig som en fatasilös dålig pojkvän.

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

Själv köpte jag en Ballongfärd till "Cloe" när hon fyllde 25 år! Hon blev mycket mycket glad!
Ok,,,kostar ju en del, typ 2000-2500 spänn!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Ge henne en helg med Bire.. Kostar 1850.- + sprit.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Bire skrev:

Ge henne en helg med Bire.. Kostar 1850.- + sprit.

Gränsen låg ju på 2000:- skrev han ju. Det där blir ju en bra bit över 3000:- med all sprit som du drar i dig på en helg. ;)

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Du har inte funderat på att fråga henne? Det är inte tecken på dålig fantasi utan helt normalt. Visst är det jättebra om man lyckas pricka in en mycket uppskattad present utan riktlinjer, men det är bättre att fråga vad hon vill ha och vara lite tråkig än att köpa något som hon måste låtsas bli glad för.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Presentkort på https://www.collero.com ? (Soffans butik) ;)

Jag har ju frågat henne... det står ju i mitt inlägg.

Hon vill blir överraskad. (dvs, hon vill inte säga vad hon vill ha/ hon vet inte).

Ballongfärd känns lite idé fattigt eftersom hon själv precis gav bort det till sina föräldrar i 50 års present. Sex grejjer känns inte helt rätt i 25 års present. Och Bire... nej. ;)

Sak eller upplevelse... typ teater kanske. Fast det har jag också kört en gång, glömde skriva det på listan.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Massagebehandling, SPA eller en nån annan gegga-helg? Det finns sådana som går på en dag och kan vara riktigt lyxiga. Kvinnor vill känna sig lyxiga. De vill vara uppskattade och placerade i mitten av ditt liv. Köp nåt som hon känner sig lyxig i/av/till.

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Ge henne 25-årig whiskey för att fira årsdagen. Jag vet inte om hon skulle uppskatta det, men jävlar vad det är gott att dricka alltså... Andra saker som är roliga men kanske inte så uppskattade är ett upplopp med stenkastning och allt.

Ett seriöst förslag vore kanske lite avslappnande massage och sånt fjant, med en makalös mumsig hemlagad middag efteråt. Om du är usel i köket och kan få tevatten att skära sig, skaffa hjälp av någon kompis att förbereda käket innan hon kommer hem.

Motorgås > Du har ingen flickvän va? ;)

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

köp ett tuggumi för 0.50 kronor... tjejer älskar tuggumi :e

nej men allvarligt.. SPA hade nog varit en hel okey sak tycker jag...

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Har hon ingen speciell artist eller film hon bara älskar ? Då kan man köpa det fetaste personliga "shrine", "dyrka" boxen till henne

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Skicka ett kärleks E-brev och gör något vettigt med pengarna istället.

-adderar ytterligare en till listan-

Vad ska man med flickvän till? Man har ju datorn :)

*föreställer mig barnen*

Huga! :o

Barn? Det finns ju gott om tamaguchis på nätet som man kan pilla med :)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Hm... Jag tycker Overrides förslag verkar bra, en SPA-helg eller så.. Det vore väl kanske trevligt?

Jag har forskat lite i ämnet på lunchen när jag åt med min flickvän och hennes två vänninor, varav den ena fyllde år just idag faktiskt.

Jag frågade dem vad de tyckte och gissa vad de sa..

Jag: "-Vad skall han ge henne?"
Kompis1: "-Helkroppsmassage eller SPA-helg/dag är uppskattat."
Jag: "-Ok. Är det verkligen bra present till en 25-årig tjej då?"
Kompis2: "-Ja. En tjej vill ha lite lyx ibland."

:D :)

Jag skrev:

Massagebehandling, SPA eller en nån annan gegga-helg? Det finns sådana som går på en dag och kan vara riktigt lyxiga. Kvinnor vill känna sig lyxiga. De vill vara uppskattade och placerade i mitten av ditt liv. Köp nåt som hon känner sig lyxig i/av/till.

Hmm.. SPA är kanske inte så dumt. Skall kolla runt lite efter nått.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)