Om du ska hela vägen till Malmö så bör du nog ha med dig en babelfish. ;)
(Om jag missförstod frågan så ber jag om ursäkt.)
16 svar · 351 visningar · startad av Beatbox
På Torsdag drar jag utomlands. Är det nått speciellt man behöver tänka på ? Jag menar vaccinera sig eller så.
Jag ska till Malmö och vara där i 7½ timma så det gäller att vara väl förberedd.
Om du ska hela vägen till Malmö så bör du nog ha med dig en babelfish. ;)
(Om jag missförstod frågan så ber jag om ursäkt.)
Ja, just det ja ! En sådan är ju bra att ha om man skulle stöta på någon lokal stam. :)
Ta med grafitfett & gummihandskar!
Tolk är nog det viktigaste.
Sådan hyr du till en rimlig kostnad på småländska höglandet (om du åker bil).
Flyger du finner du en vid tullkontrollen i Malmö :e
Jag hade i min ungdom en utlandskommendering i Malmö och lärde mig en viktig sak:
Håll alltid med dem vad de än säger.
Du kan nämligen aldrig vara helt säker på vad de egentligen menar :P
Klaga inte på Malmö! x(
Ingen klagar, men det är vår skyldighet att förbereda Beatbox på vad som väntar honom ;)
Så kan man också se det. Jag tror iallafall jag börjar förstå varför vissa Malmöbor tycker att vi andra Sverigeinvånare är lite konstiga.
Hur hade du reagerat mot en person som bara ler och nickar oavsett vad du säger till honom? Min reaktion hade varit ifrågasättning av hjärnaktivitet. ;)
Vad du än gör - kör inte bil!
Malmö + malmöbor + bilar = kaos...
Griniga (tutar på allt och alla), tvåfiliga gator som utan förvarning blir enfiliga efter en korsning med mera... *brrr* ;)
Malmö + malmöbor + bilar = Som det ska vara ! (hårt, svettigt, tufft och tight) §e
Malmöbor är dom enda som kan köra bil ! :e
OveRRidE,
Jag citerar dig;
"Hur hade du reagerat mot en person som bara ler och nickar oavsett vad du säger till honom? Min reaktion hade varit ifrågasättning av hjärnaktivitet. "
Den personen hade blivit min vän :e
Theon skrev:
OveRRidE,
Jag citerar dig;
"Hur hade du reagerat mot en person som bara ler och nickar oavsett vad du säger till honom? Min reaktion hade varit ifrågasättning av hjärnaktivitet. "
Den personen hade blivit min vän :e
Jobbigt att det är lite svårt att var vän med sig själv då.. :OO
En turistparlör med de vanligaste fraserna är alltid att rekommendera.
1. Äun stour stäurk
2. Tauksi
3. Väur liuggeur näurmausteu houteull?
*lol* §e