Luxman skrev:
Bire skrev:
Billigaste startmotorn i sverige... :)
Ring o köp!Jag skulle ju kunna stanna Här när jag tar mig hemmåt, undrar vad som blir billigast :p
Det undrar inte jag ;)
58 svar · 1 101 visningar · startad av Luxman · sida 2 av 3
Nu behöver jag någon som kan ställa upp och övningsköra med Mia! Min Volvo blev lite kortare i morse, trafiken stannade men inte jag :r Någon här som har en bil över, det är lite långt att pendla 7 mil på cykel varje dag :p Förutom plåt-, plast- och glasskador så är en skadad handled som sitter på min arm den enda skada som uppstod. Nu behöver jag lite sympati och inte en massa lustiga kommen
Läs frågan i sin helhet →Luxman skrev:
Bire skrev:
Billigaste startmotorn i sverige... :)
Ring o köp!Jag skulle ju kunna stanna Här när jag tar mig hemmåt, undrar vad som blir billigast :p
Det undrar inte jag ;)
Bire skrev:
Strålkastare: 750:- komplett med NYTT glas.
Blinkers NY: 250:-
Frakt: 100:-Det blir 1100:- det... - den rabatt jag inte räknat med ännu.. ;)
Now you're talking.... :)
Om jag lovar att aldrig mer nämna ordet sport i din närvaro eller i anslutning till ditt namn vad blir det då för netto ;)
(Mia hälsar också.....)
Konversationen förs framledes med fördel privat Luxman. :)
Jag kan tala om att både Biltema och Mekonomen kan slänga sig i väggen jämfört med Birpen och hans excellenta Faluföretag. :)
Nu har vi gjort affärer, utan att jag behövde sälja Mia samtidigt, jag har inhandlat nya produkter med direktleverans till garaget i Örebro till priser som skulle göra Biltemas inköpare gröna av avund.
Detta är ingen reklam, och absolut inget krav från Emmas kille i Falun för de bra priserna skall gälla, utan bara en verifiering av en duktig säljare med rätt kontakter bilreservdelsbranchen.
:)
Rättelse: Mia är, trots Luxmans bortförklaring, i allra högsta grad involverad i denna affär! §e
Delarna kommer dock inte föränns på Måndag pga Postens förbannade inlämningsregler & vår leverantörs förbannade arbetstider... Hoppas du kan härda ut tills dess gamle man! :)
Suck....när skall bilbranchen lära sig lite om service också ;)
Men som kompensation så står väl du för taxipengar åt Mia nu när jag inte kan skjutsa
och hämta henne från kvällsaktiviteterna, annars har jag en extrasäng om det blir billigare ifall du själv
sköter skjutsandet över helgen härifrån Örebro istället. §e
Luxman skrev:
Suck....när skall bilbranchen lära sig lite om service också ;)
Men som kompensation så står väl du för taxipengar åt Mia nu när jag inte kan skjutsa
och hämta henne från kvällsaktiviteterna, annars har jag en extrasäng om det blir billigare ifall du själv
sköter skjutsandet över helgen härifrån Örebro istället. §e
I´ll be there! §e
Re: Satan...grrr...vad klantig man kan vara.
Luxman skrev:
Min Volvo blev lite kortare i morse, trafiken stannade men inte jag
Lite kortare?
Jag åkte förbi där en stund efter olyckan och knäppte denna fina bild.. ;) §jr §e
Re: Re: Satan...grrr...vad klantig man kan vara.
Palleman skrev:
Luxman skrev:
Min Volvo blev lite kortare i morse, trafiken stannade men inte jag
Lite kortare?
Jag åkte förbi där en stund efter olyckan och knäppte denna fina bild.. ;) §jr §e
Luxman åkte ju 740... Inte Saab 9000.
Re: Re: Re: Satan...grrr...vad klantig man kan vara.
Bire skrev:
Luxman åkte ju 740... Inte Saab 9000.
Nähä!?! :p ;)
Bilen på bilden är en Toyota Camry... Inte Saab 9000. §e ;)
Jahaaaa... Men Luxman då? Han har iaf en 740! ;)
Nu är det en Mitsubishi Lanser på bilden eller snarare var,
så pratar vi inte mer om det §e
Jag var plåtade Plåteländet efter krocken och som ni ser så behöver jag ju en ny lykta innan jag kan köra vidare.
Jag kan berätta att det luktade avfettning i hela bilen i morse så jag öppnade skuffen och möttes av en skaplig röra. Cykelhållaren som låg där och skräpade hade krossat en flaska med avfettning och i övrigt så var det inte mycket som låg på sin vanliga plats.
Det var nog lite mer kraft i smällen än jag ville erkänna för mig själv, det är nog därför min handled dessutom fortfarande är ganska svullen och öm.
Skall jag köpa hem något "gott" till helgen Bire eller har du tänkt att nyttja de lokala pizzerierna för din förtäring?
Jag sympatideppar med Luxman.
Luxman skrev:
som ni ser så behöver jag ju en ny lykta innan jag kan köra vidare.
Jag tycker det ser ut som om det är nån repa eller ev. en lätt bucka på huven med. ;)
Luxman skrev:
som ni ser så behöver jag ju en ny lykta innan jag kan köra vidare.
Varför det?
Skulle polisen, mot all förmodan, stanna dig kan du alltid säga:
Men jag lovar konstapeln, framlyset satt på plats när jag lämnade hemmet..
§e ;)
Pizza kommer att fet-funka!
Jisses, den smällen var redig.
Hm, jag har något emot bilder på krockskadade bilar numera - kan det bero på att exet ligger på sjukhus med sönderslaget ansikte efter att ha frontat med en älg förra helgen..? :l