... en stelkrampsspruta idag. :(
Jag fick...
56 svar · 1 041 visningar · startad av Ingrid
Du är en hårding du, 14 cm ;) :e
*smiskar viking*
Jag trampade faktiskt på en rostig spik idag
den gick två cm rakt in i hälen.
därför...
... *aj*
Aj!
Lyckades själv trampa in en peg i stortån. Tror jag lyckades starta en tråd om det också faktiskt :D
...faktiskt... ;)
aj... men sprutor är inte farligt :e men spikar.. kan göra ont.. har inte fått uppleva det själv men :e
det kom blod!
Ingrid:
Oj då. Aj då. *Medlidande*
:) Trodde alla hade lyckats trampa in en spik i foten nån gång.
När jag var 10 så gick jag på spikar. (skorna gick ju inte sönder, jag kunde ju gå uppe på spikarna) Men... efter två steg på spikar så trampade man ju igenom och spiken fort rakt upp i hålfoten. :) Mysigt värre...
Jag har häftat fast mina tummar med en häftpistol på dagis en gång :)
Lägg ett stooort bandage runt foten, och lägg upp den på en stol. När någon går förbi, ska du gny lite hjälplöst.
Då kommer du att få en finfin uppassning. Folk kommer att springa benen av sig för att hjälpa till.
Gör dom inte det, ska du stirra på dom lite förebrående. Ge dom sen en liten muntlig känga när någon annan hör.
Njut. :e
Nu har foten svullnat upp till dubbel storlek...
och det gör jätteont, jag har tagit en magnecyl
men det värker förskräckligt och jag kan inte sova.
...alltså, bara så att ni vet det.... kunde knappt komma ur sängen för att ta mig till datorn... Förskräckligt jobbigt alltsammans. :(
I morgon ska jag dessutom GÅ till jobbet eftersom någon har luftat min cykel.
Varför just jag och varför just nu?
Livet är orättvist. Jag lider med mig... Livet skulle ju börja vid 40 och jag har inte ens sett en skymt av det. *suckar djupt*
Penicillinet tål jag inte så bra, men det får väl gå på något vis
i världen... *bedrövligt* Tänk om jag får blodförgiftning till råga på allt... bara tänk er det.
Jag mår illa också... lite grann. Tänk om jag kräks... det finns inget värre... usch.
Nu ska jag försöka sova en liten stund, men det går nog inte så bra. Godnatt på er. *ler tappert*
Tack för ert stöd.
Varmt såpavatten.. låter skumt men det lindrar smärtan och hjälper mot svullnaden. :)
Råkade själv *host* borra mig i fingret med ett 10mm borr, inte skönt kan jag tala om,
fingret såg ut som en prinskorv ungefär.. varmt såpavatten gjorde underverk och svullnaden gick ner. :)
Magnecyl?? Som att dricka ett glas vatten mot huvudvärk typ...
Se till att skaffa lite Cocillana-etyfin istället - morfinbaserat! :e
Ingrid skrev:
Nu har foten svullnat upp till dubbel storlek...
och det gör jätteont, jag har tagit en magnecyl
men det värker förskräckligt och jag kan inte sova....alltså, bara så att ni vet det.... kunde knappt komma ur sängen för att ta mig till datorn... Förskräckligt jobbigt alltsammans. :(
I morgon ska jag dessutom GÅ till jobbet eftersom någon har luftat min cykel.
Varför just jag och varför just nu?
Livet är orättvist. Jag lider med mig... Livet skulle ju börja vid 40 och jag har inte ens sett en skymt av det. *suckar djupt*Penicillinet tål jag inte så bra, men det får väl gå på något vis
i världen... *bedrövligt* Tänk om jag får blodförgiftning till råga på allt... bara tänk er det.Jag mår illa också... lite grann. Tänk om jag kräks... det finns inget värre... usch.
Nu ska jag försöka sova en liten stund, men det går nog inte så bra. Godnatt på er. *ler tappert*
Tack för ert stöd.
Precis. Tyck synd om dig själv. Gnäll och gny mycket. Få dom i din omgivning att springa ärenden åt dig. Titta snett på alla som inte vill passa upp på dig.
*Tycker synd om dig*
Racerankan skrev:
Jag har häftat fast mina tummar med en häftpistol på dagis en gång
Det har jag också gjort.. det kändes dock ingenting. Kunde göra det hur många gånger som helst. :p Kompisarna bad mig göra det, o ung o dum som man var så gjorde man det... men det gjorde ju inte ont, så! :e
Jag blev biten av en igelkott som aldrig släppte fingret.
Men jag hade tagit sprutan några månader innan så jag slapp :)