webForumDet fria alternativet

Jag fann ett gammalt minne!

Småprat

14 svar · 449 visningar · startad av @nders

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg
Frågan#1

Idag fann jag ett gammalt minne på mitt skrivbord. Jag blev så fulliskratt, så jag måste dela med mig.

För ett par år sedan skulle jag göra en handelssajt åt en kund. I uppstartsfasen när en enkel layout skulle till bad jag kunden i ett mail om att få deras logotyp och information om vilka färger som skulle användas. "Ja, det ska gå att ordna". Jag väntade och väntade.

Tre dagar senare kom ett kuvert med posten. I kuvertet låg en diskett med "Loggon" skrivet på etiketten, och en liten lapp med två färgkoder på.

Så det kan gå! :e

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Du städar inte så ofta va? :e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Hehe :e
Påminner nästan om en del av mina små fina kunder! ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Hehehe :birp

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Alltid trevligt med gamla roliga minnen! ;)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Är du klar med handelssajten snart då? §e

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

SirPeter: :e

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Det påminner om de som faxar disketter. :e

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

fasen... dom visste vad du bodde... :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Låter som när jag var på jakt efter loggan till ett bostadsföretag i Nässjö - de var med i en bostadskatalog med en annons (som jag skulle utforma) och där skulle loggan vara med.

Ringer dem och blir runtslussad ett tag och landar till slut hos VDn (litet företag ;)). Framför mitt ärende och undrar om de kan maila upp den till mig, helst i eps-format. Jag riktigt hör hur han ser ut som ett frågetecken i andra änden, men efter några ordväxlingar till har jag förvissat mig om att han är med på noterna.
Däremot går det inte att maila loggan, men om han kunde skicka den per post?
Jorå, det går det med.

En vecka senare kommer det ett väldigt hoptejpat och vadderat (!) kuvert, dock ett hemmabygge med sån där bubbelplast virat runt disketten... ;)
Stoppar disketten i en pc (min G4 hade ju inte nåt så gammalmodigt som en diskettstation :e) och börjar ana oråd. Det finns bara en fil på disketten som heter logga.html. HTML?? Hmm...
Öppnar filen och får en trasig-bild-ikon i Netscape.
Anar ännu mera oråd, förbereder ett antal svordomar och tittar i koden. Jajemen...

En bildlänk som pekar på c:\windows\skrivbord\logga.gif och i metataggen står det naturligtvis Microsoft Word.

Ridå.

Jag snodde en vedervärdig gif-logga från deras hemsida, piffade till den lite snabbt i Photoshop med lite oskärpa och skickade skiten till tryck. Det såg ut som fan, men de klagade inte. :OO :e

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

stefan: :e :e

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

stefan:, får jag gissa Malmborg? ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nope! :p

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Jag har några som pysslar med support på jobbet och de kan berätta historier de...

En av dem pratade med en kund och de skulle skicka lite uppgifter hit. Han sa till att den skulle skicka en kopia på disketten hit så skulle han lägga in det åt honom.

Ett par dagar senare kommer ett brev, med en papperskopia av disketten. :e

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Ett par dagar senare kommer ett brev, med en papperskopia av disketten.

Ha ha! :D

Fattar han inte att han menade att han skulle faxa den? Vilket pucko alltså... :OO

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)