skriver detta utan att titta på tg bordet.
Visst är jag duktig kollar inte äns om jag använder shift :p
Kan tala om att jag inte tycker att det spelar någon roll om man har rätt finger sättning det viktigaste är att man kan skriva snabbt och utan attt kolla på skärmen och/eller tg bordet
KittiMedlem sedan apr. 20021 899 inläggDetta skrev jag utan att titta på tangentbordet! :birp
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Jag kollar ju på tangentbordet, men jag skriver mass bokstäver utan att kolla på var de sitter ändå, eller vad man kan säga. Ibland roar sig fol i skolan med att möblera om tangenterna på en del datorer, men då gick det aldeles utmärkt att skriva ändå märkte jag. Jag kollade på vad jag skrev, men jag fick bortse ifrån vad som stod på tangentbordet.. ;)
KittiMedlem sedan apr. 20021 899 inläggAxel:
Kanske é en smart grej, det där.. ;)
MmrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg jag vill ocksp porva att skroca irtan att titta op tangentvordetr
-fan!
Arrgh... visst kan jag väl skriva utan att titta på tangent bordet, men det blir väl lite galet då och då!!! :e
Men något som jag absolut inte klarar av det är och använda vänster lillfinger.... den som bråkar med mig!!!
Alltså man e ju nästan handikappad!!! :OO
Alltså lättast vore och amputera vänstra lillfinger...
I f s, så kan jag använda lillfingrarna till dessa bokstäver:
q å ä, shift och Enter!!! :e
IIngridMedlem sedan dec. 19997 740 inlägg Jag kör med pekfingervalsen allt medan jag oftast tittar på tangenterna.
Enter är den enda jag hittar utan att gloooo.
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggKollar typ alldrig på tangenterna när jag skriver, man vet ju var dem sitter lr? :p
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Detta skriver jag utan att titta på tangenvordet.
Redigering) Äsch. ;) En fel.
Jag förstår faktiskt inte varför man skall titta på tangentbordet, skriver man fel, så rättar man ju med bakåtsteg och testar tills man hittar rätt tangent, man tittar ju inte ner. :)
CCyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Man kan ju titta på tv och skriva samtisdigt om man har rätt fingersättning. Just nu tittar jag på Full House på 5:an.
CCyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg *fnissar hysteriskt* Samtisdigt, nog för att det är tisdag idag... :e
woosterMedlem sedan mars 20012 635 inläggnja jag kollar inte ofta på tagentbordet, men jag klarar mig mindre bra om jag inte kollar på skärmen av nån konstig anledning... ;)
fast när jag skall göra smileys måste jag kolla på tagentbordet, för jag är lite knepig...
SSicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Jag tittar bara på tgb't när jag inte hur ordet stavas :p
Nä, själv har man ju ett uppdelat tgb så man behöver inte titta när man sätter fingersättningen heller, trots att jag inte använder den :)
FflabberMedlem sedan juli 200194 inlägg Men va fasen, det man lär sig i skolan skall man ta med en nypa salt. Oftast är det saker man aldrig behöver lära sig eller ta till sig. Engagera er i det som ni tycker är viktigt istället :)
SSvante89Medlem sedan aug. 200243 inlägg nu kollar jag inte på skärmen eller tagenterna. Jag brukar rätta när jag märjer att jag skrivit fel, ganska fin förmåga va?