Finns det någon som helst fördel för ett företag att betala ut pengar svart till ett annat företag. Låter lite konstigt kanske. Vi säger su här istället Ägaren av företag A betalar ut svarta pengar till Ägaren i företag B. Finns det någon fördel om beloppet hade varit detsamma vit?
Har företaget A intäkter i form av svarta pengar så är det ju en enkel lösning att betala vidare dessa svarta pengar till företag B, men om det är speciellt lönsamt är väl mycket beroende på vilken sorts verksamhet man sysslar med...
Hur skulle det gå till att betala ut svarta pengar mellan företag ? Jag tror jag inte riktigt förstår.
Ägaren i ett företag det är inte företaget som betalar ut pengar.
Jag kan förstå att ägaren i ett företag vill betala ut lön exempelvis svart för då behöver han inte betala sociala avgifter och semesterersättning. Men om ägaren betalar ut pengar svart till ett företag så kan han ju inte dra av kostnaden. Varför finns det då företag som betalar svart mellan varandra?
Brukar man inte typ betala typ städ och bygg-firmor svart?
Det är väl ingen regel direkt, men är det så man anlitar ex polacker eller folk från öststater så kan det vara enda lösningen att betala dom svart, men detta är inte lika vanligt som media blåser upp...
Det är ENBART korkat att handla med svarta pengar gentemot ett annat företag om det inte rör sig om skumraskaffärer.
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e