Killarna på MotorForum verkar ha sniffat i sig lite för mycket bensin i sina dagar, så de är lite sega. Därför tar jag och postar här och hoppas att jag får nåt svar åtminstone.
Jag har funderat lite på att köpa en Fiat Brava eller en Fiat Punto. Och eftersom att danskarna kör runt mycket mer med Fiat än svenskar och skåningar så tänkte jag att det kunde kanske vara bra att köpa där. Sen så kan de ju även vara billigare i Danmark.
1: 2:a handsvärdet på en importerad bil.
2: Dansk instruktionsbok & den lär du behöva om du envisas med att köpa en Fiat.
Varför man bör köpa en bil i Danmark:
1: Den KAN bli billigare.
2: Man kan köpa med sig öl på resan hem.
För det första: Fel bilmärke, återigen.
För det andra: Åk till bilens ursprungsland & leta på begagnatmarknaden.. Det är inte för inte som det fortfarande går att hitta något billigare Audi, Bmw & Mercedes i Tyskland... En Saab & Volvo som har nått år på nacken är ju billigast i Sverige.
För det tredje: Hellre köpa RÄTT objekt lite dyrare än att köpa en mindre bra bil billigt utomlands.. Det är ju trots allt marginell vinst man gör vid import om man inte har vana av bilaffärer eller en satans tur.
För det fjärde: Varför envisas du med konstiga bilmärken? Köp en Tysk eller Svensk bil!
För 60-70 000 kan du få en BMW 3-serie från typ '92-93 och framåt.. fast de drar väl inte så lite bensin direkt. Sen får man ju tänka på försäkringen blir rätt hög för såna bilar (tror jag)...
Jag vill ha ett transportfordon. Ingen racerbil, "brudmagnet", penisförlängare eller liknande.
Aha, då vet jag inte :)
Nej, men ärligt, satsa då på nåt japanskt typ Mazda eller Toyota. De vinner ju överlägset i alla beg tester och är väl egentligen de mest prisvärda bilarna på alla sätt o vis...
Köp då en 98-99 Toyota Corolla så får du billig bil, bensinsnål, billig o försäkra samt kvalitet som dina franska & italienska skräckbilar helt saknar.
Sluta snacka skit om moderna franska bilar Bire! :x
Varför det? Jag har väl min fulla rätt att snacka skit om de bilmärken som inte håller måttet i mitt tycke?
Franska bilar ÄR skit, i mitt tycke.
r) Kan jag dessutom avvärja ett köp av en fransk bil så har jag inte bara gjort bilägaren en stor tjänst.. Jag har dessutom gjort en välgärning för alla framtida inblandade verkstäder etc ;)
Borde du inte också varna för Volvo S80 som har de dyraste reservdelarna?
Och tipsa om Peugeot 206 som har bland dom billigaste? ;)
Jo, om jag vore tillräckligt insatt i ämnet så skulle jag speca upp total kostnad inkl verkstadskostnaden & sen låta er avgöra om Volvoverkstaden eller Peugeotverkstaden är det billigaste alternativet, men jag lämnar det till fantasin. ;)
Givetvis är det svindyt med delar till en S80, men det är trots allt en statusbil av mycket hög klass jämfört med en liten Peugeot 206.. Det går liksom inte att jämföra priserna mellan dom två bilarna.
Ska vi göra en jämförelse mellan Vw polo & Peugeot 206 istället?
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e