webForumDet fria alternativet

Cannabis är blaha blaha det skall vara whisky!

Småprat

60 svar · 1 470 visningar · startad av Luxman

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg
Frågan#1

Nu är det bevisat att whisky leder till mycket trevligare upplevelser än den flykt som cannabis och andra droger leder till.

Källa=Jag själv.

Igår så ringde jag till ett företag i Göteborgstrakten för att få tag i några uppgifter, efter sedvanlig väntan att komma igenom en av dessa automatiska växlar som bara är införskaffade för att telefonbolagen skall tjäna pengar, så kopplades jag till kundtjänsten.

Där svarade en kvinna som jag talat med ett antal gånger:
- Ja det är Birgitta .....
- Hej Birgitta! Nu behöver jag din hjälp!
- Tystnad....
- Ja det är Hasse från .... om du undrar.
- Jag hör det, men jag sitter och ryser när jag hör din sensuella och sexiga röst....det tonfallet får du inte använda när du ringer till mig.
- Haha, hur skall jag annars få din hjälp.
- Haha din typ! Tur att det är fredag och snart dags att gå hem för hur skall jag nu kunna sköta mitt jobb..brrr...vad ville du...för du vill väl inte bjuda ut mig i kväll?

Därmed är det bevisat - en whiskyröst lyfter en till höjder som få droger klarar §e

För att ytterligare understryka bevisningen gör jag en fri översättning på inledningen av en dikt som en man vars röst är skapad av många whiskyflaskor, samt har tjusat och förfört många kvinnor - Leonard Cohen - en livskamrat - :h

Jag har hört berättas om en man
som talar så vackert
att han bara behöver nämna en kvinnas namn
för att hon skall ge sig åt honom....

Do I need to say more,
kan väl bara för ordningens skull berätta att jag inte for ner till Göteborg igår kväll :e

Förresten telemarketing kan det vara något att satsa på :P

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Att whisky är en fantastiskt manlig dryck råder inga tvivel om. Men att den dessutom imponerar på fruntimmer på detta sätt är en överraskning.

Härligt jobbat, Luxman! (Fast jag hade nog åkt... ;) )

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Snyggt jobbat Luxman.
Fast jag behöver personligen inte ta till whisky för att lyckas charma damerna :p :e

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Min första tanke är att Whiskey är tufft, och cannabis är dåligt. Men om man tycker tvärtom, då är man antingen drogmissbrukare eller dum i huvudet. :l

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

härligt jobbat luxman...
då fick vi det bekräftat då..=)

/ Mikul

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Eftersom jag aldrig prövat cannabis, kan jag naturligtvis inte ge ett objektivt utlåtande om saken. Men jag tycker definitivt att det är betydligt mer klass på att sitta tillbakalutad i en fåtölj och insupa aromen från en 18-årig maltwhisky, än att röka en joint som man köpt av en allmänt opålitlig typ på någon offentlig toalett på T-centralen.

Medlem sedan juli 2002240 inlägg

Cannabis är MYCKET bättre än whiskey. Källa: https://www.swecan.org

2Nasty4U skrev:

Cannabis är MYCKET bättre än whiskey. Källa: https://www.swecan.org

*trams*

Du gör som du vill självfallet, förstår du inte skillnaden mellan en god 18-årig maltwhisky och en joint så skall jag inte försöka påverka dig.
Det är ju fullständigt dömt att missslyckas, så lycka till med din svikande erektion och din flykt i hjärnan istället, så tar vi hand om brudarna §e

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Lugn Luxman,

Tokstollarna tar kål på sig själva §e

Det försvar för narkotika de envisas med att driva är bara ett sätt att förtränga den djupa ångest de har för att ha fastnat i beroendet §jr

Det är klassiska exempel vi har sett en tid med en rad korkade argument för bruket av vad de redan hjärnskadade kallar "lätta droger" x(

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Jag har aldrig puffat på en joint om det är det du menar. Det är bara min åsikt. Man kan puffa på med respekt för drogen, likaså som man kan supa sig asfull på Whiskey. Båda är droger egentligen, men de klassas olika i folkmun.

Pace skrev:

Jag har aldrig puffat på en joint om det är det du menar. Det är bara min åsikt. Man kan puffa på med respekt för drogen, likaså som man kan supa sig asfull på Whiskey. Båda är droger egentligen, men de klassas olika i folkmun.

Nu rekommenderar jag ingen att röka knark men om du stoppar in dem båda i folkmunnen så förstår du nog skillnaden av vad vi whiskykonnässörer försöker säga och drogförespråkarna. :h

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Den som aldrig talat med Luxmannen vet heller inte vilken röst han svänger sig med.. Den skrämmer skiten ur en svagsinnad herre & tydligen har den en positiv verkan på en svagsinnad dam!

Whiskas 4-ever!

Cannabistrollen går miste om ren o skär njutning!

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Whisky gör roliga saker med min röst. Brukar sänka rösten några tonsteg. Bortsett från det så är det förbannat underbart att sitta med ett glas härlig Oban i ena näven och en flicka på den andra. :e

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

whisky är gott!! dock förändrar det inte min röst :p

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Bra jobbar Luxman. :bire

Personligen så avstår jag från nästan alla sorters alkohol p.g.a min ålder så därför kan jag inte uttala mig om vad som är bäst mellan Whisky och Cannabis, fast Whisky ser, och "låter", mycket godare ut... :)

whisky är gott!! dock förändrar det inte min röst

Det är för att du är tjej. :p ;)

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

jaha :( :stud ;)

Bire skrev:

Den som aldrig talat med Luxmannen vet heller inte vilken röst han svänger sig med.. Den skrämmer skiten ur en svagsinnad herre & tydligen har den en positiv verkan på en svagsinnad dam!

Whiskas 4-ever!

Cannabistrollen går miste om ren o skär njutning!

en svagsinnad kvinna, hmmm jag tror inte du riktigt vet vad du talar om :h

Celia, bara att du tycker whisky är gott är värt ett erkännande, sen att rösten inte påverkas får vi leva med. Kanske är det så att kvinnors stämband är konstruerade att ha andra kvaliteter än whiskyröster, som tur är. ;)

Som upplysning kan jag informera om att jag har telefonjour mellan 01:30-03:22 för alla som behöver en röst i natten, men eftersom man inte får göra "reklam" här på wF så får jag inte avslöja mitt nummer §jr

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Whisky ser, och "låter", mycket godare ut...

jag lovar, whisky är inte direkt gott...=)
sen kan jag inte tänka att cannabis skulle vara äckligare än att röka en vanlig cigg..

/ Mikul

Medlem sedan juli 2002240 inlägg

Mikul: Cannabis är godare än vanlig cigg.
Jag har druckit alkhol nästan varje dag hela sommaren, och dricker alkohol varje helg. Nu har tar jag det lite lungt med det och röker lite annat istället. Fina grejer ska ni veta.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jag har druckit alkhol nästan varje dag hela sommaren, och dricker alkohol varje helg. Nu har tar jag det lite lungt med det och röker lite annat istället. Fina grejer ska ni veta.

:OO .. det förklarar ett och ett annat §e

Luxman

288 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
155 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
149 ms — ändringar (db)