webForumDet fria alternativet

Är det så på alla konfirmationsläger?

Småprat

18 svar · 532 visningar · startad av Viking

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg
Frågan#1

En kompis berättade att när han konfirmerade sig så hade han och en annan med sig en porrblaska till lägret. Ledaren hade visst hittat den, och sen frågat om han kunde låna den, men vad bättre är, är att han sen hade tagit fram den på "predikan" som brukar vara på lägren. Han hade då tagit fram tidningen, slagit upp en bild och sagt något sådant här:

Är det så här ni tror att det går till? Ett rövknull i höggräset?

Fatta vad kul det måste varit för de som var där :e

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

. :e
Präster är ett folkslag för sig själva. ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

*lol* :e

Undrar om det blir så när jag ska på läger själv. ;) :e

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Hehehehehe :e :e

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Våran konfirmations präst satte på en av pojkarna i rumpan.... Vi vet inte med säkerhet, men vi tror det iaf!

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Ni öviks-bor tänker bara på porr... :p

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

/me tänker inte berätta vad andra gjorde på det konfirmationsläger jag var på... :e

flat-eric skrev:

/me tänker inte berätta vad andra gjorde på det konfirmationsläger jag var på... :e

Spelade fia med knuff? ;)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Fia med hård knuff bakifrån. :e

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Typ... ;)

Pace skrev:

Fia med hård knuff bakifrån. :e

Haha :e :e :e :e :e

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Öh, det känns rätt "straight" att inte ha konfirmerat sig om ni förstår vad jag menar ;)

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Couldn't agree with you more, Gandalf. :)

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Nån som har varit i Taize, Frankrike?
Fett "konfermationsläger" var där en vecka med personer från hela södermaland.

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

medialabs skrev:

Nån som har varit i Taize, Frankrike?
Fett "konfermationsläger" var där en vecka med personer från hela södermaland.

Var inte det ett scoutkonfirmationsläger?

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Det var för Konfirmander

Det var ett helvete. Alltså maten man fick där skulle jjag inte ens ge till våra ökenråttor. har man varit i Taize så börjar man uppskatta dom små sakerna här i livet. Som Kebab/hamburgare. Ni skulle ha sett oss när vi kom till Tyskland!
40 pers från bussen toksprang mot Mcdonalds/ Vi kunde ha dödat för en hamburgare....

Det bästa med resan var själva "bussresan" till/från Taize.
Och har börjat ta avstånd från "kyrkan" hahaha livsfarligt att åka ner dit. Det var ju ett Koncentrationsläger. Allt var inrutat och när vi skulle äta så fick man vänta tills "alla" hade kommit (ca. 950 pers) Sen började dom servera maten som för det mesta bestod av mosade grönsaker/potatis/dill/. Bara vanligt vatten att dricka och en brödbit och ett litet paket med 2-3 kex.

Sen kyrkan! Voi Perkele **** Kyrkan var ju värst! över 2 timmar 3 gånger om dagen.

Som tur så fanns det en mycket liten kiosk. Där sålde dom Vatten 1.5 l för 2,5kr och Pepsi 1liter 6kr och 4 sorter med Fransk chocklad 70% cacao - 5kr 150g och saltade chips 2kr/200g och mycket billig glass. men öppentiderna var helt cp - Dom hade öppet kanske 3 gånger om dagen á 30min.

Jag har förträngt det mesta..... kommer ínte ihåg allt...

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

haha...
tur att man inte konfirmerades...
man vet ju alldrig va prästerna kan komma på..=)

/ Mikul

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

*usch* :x

Glad att jag inte är döpt. I.o.f.s. så är jag enda i familjen som är med i kyrkan. Är för lat för o gå ur...

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

medialabs skrev:

Sen kyrkan! Voi Perkele **** Kyrkan var ju värst! över 2 timmar 3 gånger om dagen.

Hmm ... visserligen en gammal tråd, men om vi pratar om samma Taizé så är det visserligen böner tre gånger om dagen, men den första och den sista är bara 15-20 minuter och middagsbönen en halvtimme om jag minns rätt. På helgerna var det längre.

Dessutom tyckte jag att maten var helt okej för priset man betalade (400:- för 8 dagars kost och logi).

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)