För att vara lite mer sakliga, samer är en minoritet även i Norrbotten. Dessutom bor det fler samer i Stockholm än i någon annan svensk stad. Allt är inte alltid som man kanske tror ;)
Norr om dalälven ligger paradised aka norrland... observera att norrland och Lappland inte är synonymer, utan Lappland tillsammans med Ångermanland, Jämtland, Härjedalen, Västerbotten, Norrbotten och Mepelpad (missade jag något landskap nu?) utgör "Norrland"
:e :e :e
Tack UlfT som faktiskt vet nåt. Ni andra.... väx up!
Jag tycker nog att Gandalf vet något också, hans definition är ju helt korrekt:
"observera att norrland och Lappland inte är synonymer, utan Lappland tillsammans med Ångermanland, Jämtland, Härjedalen, Västerbotten, Norrbotten och Mepelpad (missade jag något landskap nu?) utgör "Norrland""
Norr om dalälven ligger paradised aka norrland... observera att norrland och Lappland inte är synonymer, utan Lappland tillsammans med Ångermanland, Jämtland, Härjedalen, Västerbotten, Norrbotten och Mepelpad (missade jag något landskap nu?) utgör "Norrland"
:e :e :e
Hälsingland, Gästrikland och Dalarna (?!) har du ju glömt. JAG bor ju för sjutton i Norrland.
Viking: Du bor ju inte i Lappland?! Norrland rockar!
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2