Om "hackarna" innehaft en acceptabel nivå av kunskap i svenska språket hade det varit ännu roligare.
Sverigedemokraterna hackade
60 svar · 1 870 visningar · startad av sgtpepper · sida 3 av 4
Frågan, av sgtpepper
Haha, skynda er att kolla den "modifierade" versionen av <http://www.sverigedemokraterna.se/> innan den tas bort! "En satans massa ganja" :e
Läs frågan i sin helhet →Bort med sverige-0-demokraterna!! Mer ganja åt the folk!
F-n, jag är lite ambivalent...
Problemet är inte vad dom säger - problemet är hur vi ska bemöta det. Att sabotera någon annans demokratiska rätt att säga vad dom tycker ä r f e l, även om tanken är "god" i majoritetens ögon..
Istället måste vi ju visa på var dom går fel i sina resonemang och slåss mot deras inskränkthet/smygrasism, inte sitta tysta i stugorna och se hur dom sakta men säkert tar plats i kommunalfullmäktige och övergår till att bli ett "legitimt" parti!!
/Mange
Om de tar plats i kommunfullmäktige beror det väl högst sannolikt på att folk röstar in dem där. Demokrati kallas det.
Jo, det är ju så det fungerar - däremot kanske det inte alltid är så klart för alla vad det egentligen är dom röstar på/för.
Ett par viktiga lokala frågor som man/många ställer sig bakom, men sedan när partiet väl är därinne finns möjligheten för dem att "aktivera" andra, mindre trevliga/demokratiska tankegångar..
- Att svenssonrasismen/okunskapen lever och frodas här i sverige vet vi alla, men det gäller ju att kunna bemöta den på rätt sätt, att hacka deras webbsajt, förvägra dem rätten att delta i den offentliga debatten är enligt mig fel väg att gå - det är bara genom att möta dem på den öppna politiska arenan som man kan visa upp för allmänheten vilka dom egentligen är och vad de egentligen står för!
/Mange
SugarDaddy skrev:
... att hacka deras webbsajt, förvägra dem rätten att delta i den offentliga debatten är enligt mig fel väg att gå - det är bara genom att möta dem på den öppna politiska arenan som man kan visa upp för allmänheten vilka dom egentligen är och vad de egentligen står för!
Det håller jag fullständigt med om.
Usch, vad är det här för land vi bor i egentligen. Det går inte ens att starta ett rasistiskt oseriöst parti utan att få sin server crackad. Nej, vi får tvångslobotomera alla som någonsin har hållit i ett tangentbord.
...
Oops...
. :e
Hehehe, kul.
Och för protokollet, jag bryr mig mer om använt WC papper än vad jag gör om dem(SD:arna).
Oavsett om man sympatiserar med SD eller ej, så bör ju alla få uttrycka in åsikt. Tycker det är tråkigt att man förstör den demokratiska processen genom att hindra folk från att uttrycka sina åsikter. Har lite svårt att se vem som vinner på det?
hihih, inte första gången heller ;)
Sverigedemokraterna var i Malmö på stan och predikade igår!
Gissa vad dom b.l.a stod och kräkte av sig..........
"Ja ni ser ju hur det går, nu har dom ju t.o.m tagit kockumskranen i från oss"
:q :q
Sålde vi inte den? :l
eeehm... jag såg ingen screenshot på den hackade sidan. skulle vara kul o se..
*hoppas nån kan lägga upp en bild*
hoppas d med
Hade SD gjort sin hemsida i LotusNotes/Domino så hade den aldrig blivit hackad. Har aldrig hört talats om att en hemsida i LotusNotes/Domino blivit hackad om den haft rätt ACL.
Bara en tanke som slog mig när jag satt och filofiserade ;)
Hysch... säg inget till SD om saken ;)
Det är lugnt, jag tänker aldrig högt ;)
Har aldrig hört talats om att en hemsida i LotusNotes/Domino blivit hackad om den haft rätt ACL.
Bara en tanke som slog mig när jag satt och filofiserade
Nej, men är det inte just det som är just problemet vid webbserverhack? "Det hade aldrig gått att hacka oss om vi hade haft rätt xxx", byt xxx mot t.ex patchnivå, inställningar etc. Det är ju just faktumet att folk inte ser till att ha rätt xxx som öppnar för hackarna :).
Nej, men är det inte just det som är just problemet vid webbserverhack? "Det hade aldrig gått att hacka oss om vi hade haft rätt xxx", byt xxx mot t.ex patchnivå, inställningar etc. Det är ju just faktumet att folk inte ser till att ha rätt xxx som öppnar för hackarna
Ja, det e allt för vanligt att folk/företag(!) inte ser över sina system...
Jag har hackat bla svt.se och sf.se (nämner bara dessa eftersom de är de enda jag pallat säga till så att de fixat med säkerheten) ;)
Det finns massor med webbservrar som bara väntar på att bli hackade..