Det har varit en lätt dimma nästan hela dagen och tydligen har folk kännt brandlukten. Och detta ändå från Ukraina! :o
Tydligen är det några rejäla skogsbränder där nu som de försöker få bukt med.
Ganska märkligt att lukt och rök kan färdas så lång väg utan större förändringar. Ungefär som Saharasanden, som Ingrid nämner, som trillade ned från skyn förra året.
Märkligt vi körde hem från Göteborg under em och det låg ett stråk på norrsidan av Hallandsåsen
Nu klockan 21 är det över 21 grader ute i september.
> Ingrid Saharasand kan det förkortas Sandra i ögonen?
Fy faaan, har lidit av den där jävla branden hela dan...
Strax efter lunch var det helt okej när vi körde upp till Fagerhult, men framåt eftermiddagen blev det värre och värre och nu är det rent hemskt!
Luktar fan och det är såpass mycket skit i luften att nu när vi kom tillbaka till kontoret med bilen var det så att det syntes framför strålkastarna hur mycket partiklar det verkligen är... *urk*
Att man är lite småförkyld och läskig i halsen gör det hela ju inte bättre heller...
Enligt Expressen kommer skiten dessutom ligga kvar ett par dar... och jag jobbar ute hela veckan... *bläääh*
Mamma tyckte jag luktade illa när jag kom in efter att ha varit ute (logiskt va?) Jag sa att jag nyss fes men tydligen så va det brandlukten som jag hoppades kom från jobbet som jag skulle till 20-30min senare :)
Fan va illa det luktade altså, precis som det brann i närheten
Har inte varit ute än, men det ser lite bättre ut... Igår såg det ut som soldis precis hela tiden, men tittade man lite noggrannare skymtade man molnen genom diset - knäppt värre. :e