Det kan nog bli störtkul tror jag.
Är det något man vill gå på eller vill man hoppa över den?
Detta gäller alltså gymnasiets nollning...
15 svar · 545 visningar · startad av Ekström
Är det något man vill gå på eller vill man hoppa över den?
Detta gäller alltså gymnasiets nollning...
Det kan nog bli störtkul tror jag.
Det kan också bli mindre kul om man blir alkoholförgiftad och får åka till sjukan. :)
Såg du på TV igår eller?
Nollningen är en obligatorisk frivillighet, du måste gå även om du inte måste och vill!
antingen går man å badar på kvällen med 3:orna, o sen när man kommer upp så ligger des krossade ruttna ägg o surtrömming som e gammal i dina kläder...
eller så avstår du, o får en massa ägg på dej o blir mobbad ett tag =)
jag skulle inte tacka ne till gratis fylla =)
Det var ju inte nollning på TV det var någon annan sk1t
På vår skola existerar inte nollningen. :)
gymnasiets nollning, är bara löjligt... riktig nollning däremot!!! eller vad säger du stefan :e
Den här Stefan säger: Pten!
Bara patetiskt med nollning på gymnasiet ...
Tycker det är en ren högskolregrej, förstår inte varför det tagits upp av vissa gymnasiskolor..
Men men.. som sagt, gratis sprit tackar man ju inte nej till i första taget ;)
Fruktansvärt omoget, löjligt, fjantigt & fjolligt!
Gymnasiets nollning brukar mest gå ut på att förnedra nollorna, medan högskolenollningen går ut på att nollorna ska lära känna varandra och sin nya stad (då de ofta är inflyttade). Att det sedan ingår en herrans massa alkohol är en helt annan femma... ;)
*/me som just har klarat av tre insparkssittningar på tre dagar* :birp
nollningen från tv var från linköping och norrköping.... jag är 3:a i linköping och kan väl bara säg att det inte liknar våran direkt.... självklart förekommer det fylla men jag ser inte det som någon negativt, därimot att kasta mat och annan skit förstår jag inte. Menigen är ju att man ska lära känna varandra och det kan ju göras på många sätt men det bli ju ungefär "vi = 0:orna " mot "3:orna" vilket gör att se lär känna varandra =)
Igår va sista dagen för mej på nollningen på Uppsala Universitet. Riktigt roligt med nollning på denna nivå faktiskt. Massa roliga lekar o annat :) Så hade vi klassfest igår. Våran klass mot en annan klass, så tävlade man i lekar, o sen på kvällen tävlade vi med olika spex på scenen för att få så mycket poäng som möjligt. Självklart vann vi :e
Jag är bakis idag, min fjärde nollning på samma skola ;)
goldy skrev:
Fruktansvärt omoget, löjligt, fjantigt & fjolligt!
Känns som om du inte har upplevt Nollning! :OO