Frågan 28 aug. 2002 20:20 #1 `hej!
undrar bara om några här har gått Cisco kursen på gymnasiet?
Vi har nu börjat på den. den håller på i 2 år och är på Engelska. och poängen ligger på 330 point. Men det ska bli kul att hålla på med Nätverks installation och datorkommunication.
wooster Medlem sedan mars 2001 2 635 inlägg jag har oxå precis börjat med den kursen ;)
tronez Medlem sedan juli 2001 728 inlägg vad går du för linje?
jag kan inte minnas att vi får välja såna kurser i falun
R renholm Medlem sedan apr. 2001 2 266 inlägg tuff linje, själv går man Teknik :P
wooster Medlem sedan mars 2001 2 635 inlägg jag går oxå Teknik 3:e året :)
Jag går på EL-programmet, inriktining: Data teknik
Fanv ad jag hatar Digitalteknik B.
D diskoren Medlem sedan apr. 2002 184 inlägg Nej, jag valde att ha rolig automation istället för tråkig elektronik (med Cisco). :e
Många av mina kompisar läser Cisco och säger att det är spännande men jobbigt att läsa på engelska framför datorn.
Jo, jag går andra året på teknikprogrammet.
Det är jobbigt men man får en kurs som kostar 100.000
wooster Medlem sedan mars 2001 2 635 inlägg precis pingu :) men det kommer bli kul när vi får göra egna tp-kablar o nätverk :D :)
jovisst det kan vara bra
När vi hade lan hemma hos mig så var det en som hade tagit med sig fel sorts kabel så vi fick åka bil.
Vi försökte dra ifrån en norrman men det gick åt hellvete, vi låg i 160 och han bara försvann framigenom
Jävla norrmän kommer hit och gör våra vägar osäkra
Selle Medlem sedan sep. 2001 4 781 inlägg Lord Pingu vad har det med tråden att göra :e
Iofs det skadar inte med lite humor såhär på kvällstvisten ;)
Jag gör allt för att göra dig glad :bire
Selle Medlem sedan sep. 2001 4 781 inlägg
Lord Pingu skrev:
Jag gör allt för att göra dig glad :bire
Munkedalare roar mig alltid.. ;)
Men göra egna TP-kablar kan inte vara så svårt, som att greja el ungefär, kanske lite noggranare :)
Jag har alldrig gjort det förut
Selle Medlem sedan sep. 2001 4 781 inlägg Bara inte läraren säger typ: "Kom ihåg, kopplar ni fel så kan hela nätverket gå sönder när ni provar de i nätverket".
Då blir jag orolig :e
wooster Medlem sedan mars 2001 2 635 inlägg selle: säger han så, så kommer jag koppla fel så hela nätverket pajar §e
Selle Medlem sedan sep. 2001 4 781 inlägg
wooster skrev:
selle: säger han så, så kommer jag koppla fel så hela nätverket pajar §e
Och Coca-Cola smakar gott :stud :e
wooster Medlem sedan mars 2001 2 635 inlägg jepp, det tycker ju alla (nästan utom elektriska prylar) förra året var det en som hällde cola i en av routrarna som man skulle bygga nätverket av. det fanns inte mycket kvar av den sen ;) :bire
Selle Medlem sedan sep. 2001 4 781 inlägg Den kanske hade överlevt om det varit Ramlösa :e
Bygg en kabel som pallar 1gb, då blir det ett snabbt och stabilt nätverk :)
A Axel Medlem sedan aug. 2000 4 638 inlägg 330? Finns det så ojämna poäng i gymnasiet nu för tiden?