webForumDet fria alternativet

Sluta snusa, nu sitter jag allt i klistret

Träning & hälsa

27 svar · 777 visningar · startad av Compusa

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg
Frågan#1

I skrivande stund sitter jag med en av mina sista prillor för resten av livet. Jag har gett mig in i ett VAD och nu finns det ingen återvändo. För att göra historian kort så ligger det till så här; Jag loavade min sambo att jag skulle sluta snusa den dagen då hon började träna. Dum som jag var trodde jag att det skulle dröja lång tid innan det skedde, min sambo är lite utav en tränings-allergiker, men nu ska hon och en kompis börja med detta :(

Jag har snusat i mer än fyra år, på senare tid har det blivit minst en dosa portionssnus om dagen. Uppgiften känns jobbig men jag vill absolut inte förlora vadet och hedern :e

Innan klockan 08:00 imorgon bitti ska jag ha tagit min sista prilla, jag undrar om det möjligtvis finns några vänliga själar här (gärna fd snusare) som har lust att dela med sig av tips för att jag ska klara mig igenom denna jobbiga kamp för överlevnad och en framtid utan snus & tobak :q

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Börja inte röka i allafall :)

Men usch vad dumt att slusa snusa... *bjuder på en prilla*

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Stoppa annat än snus under läppen så är det lite lättare att komma ifrån det psykologiska.

Djungelvrål bränner skönt under läppen ;)

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

Känns det tomt i fickan så kan du ju köpa lite hockeypulver så det fortfarande är nån hård förpackning under snusringarna på byxorna :e

Blanda hockeypulver med vatten och skapa dig lössnus?

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Snusa när hon är och tränar... :e

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Gör allt för att sabotera hennes träning så hon slutar
så kan hon ju inte säga att du inte får snusa ;)

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Snus är en rätt unik drog: Den har inga biverkningar (förrän man försöker sluta). :l

Helt sant niko. Har försökt sluta några gånger, utan snus blir jag fruktansvärt rastlös, jag klättrar bokstavligen på väggarna... Mer tips? Jag gillar röda lackets helt klart ;)

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Först gäller det att klara första veckan. Se till att du har annat att sysselsätta dig med. (en bra ursäkt att kräva lite extra sex av sambon ;) )
Det viktigaste är ju din egen motivation. Det är ju den det hänger på helt och hållet.

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Tuggumi! Det är helt underbar... Do sysselsätter du iaf munnen med nåt

Tjuvstartade...

Aktuellt läge:

Snusfri 1 timma och 31 minuter...

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Djungelvrål eller salt och blandat eller nåt liknande det är det som gäller

Dränk dina begär av sprit ? :)

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

mitt bästa tips... springa motionera styrketräna, jag la av i ett år bara för att se om jag klarade det. När du tar i allt vad du kan (typ springer) så producerar kroppen adrenalin, adrenalinet fyller precis samma funktion som nikotinet!! Framkallar ett välmående flera timmar framåt. En sak till drick mycket vatten, och köp tuggummi. Tugga dock inte tuggummit utan placera det under läppen. Det fräter då lite och det känns nästan som att ha en snus inne :)

Det var väl allt :)

Och vad du än gör försök hålla humöret öppet.

Det finns en tendens att folk som slutar snusa, blir gnälliga
och sura av sig.

Medlem sedan dec. 2000557 inlägg

Jag har själv snusat i ca 14 år, mitt längsta uppehåll var 1 år (1997-1998). Tjejjan och jag ingick ett liknande avtal men efter 1 år köpte HON en dosa till mig och sa att jag skulle börja igen då hon ville ha tillbaka den "gamla" Palle... Under det året kände jag konstant att något saknas i mitt liv, låter konstigt men snus är grymt farligt! ;)

Under tiden som jag höll upp var det tuggummi och havregryn som gällde, jag "snusade" allt som jag bara hittade.. dock var faktiskt Djungelvrål och cayenepeppar-havregryn det som fungerade allra bäst. :)

Tillägg: Jag har nog aldrig varit mer bångstyrig och lättretad någon gång tidigare under mitt liv än just det året... ;)

Lycka till! *håller tummen*

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

*Tar en morgonprilla* §e

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

*Tar också en morgonprilla* ;)

Var det inte @nders som lyckades sluta snusa efter hmm massa år snusade,, för mej att det var en tråd uppe förrut :)

Gör som min lärare, snusa russin ! ;)

279 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)