I skrivande stund sitter jag med en av mina sista prillor för resten av livet. Jag har gett mig in i ett VAD och nu finns det ingen återvändo. För att göra historian kort så ligger det till så här; Jag loavade min sambo att jag skulle sluta snusa den dagen då hon började träna. Dum som jag var trodde jag att det skulle dröja lång tid innan det skedde, min sambo är lite utav en tränings-allergiker, men nu ska hon och en kompis börja med detta :(
Jag har snusat i mer än fyra år, på senare tid har det blivit minst en dosa portionssnus om dagen. Uppgiften känns jobbig men jag vill absolut inte förlora vadet och hedern :e
Innan klockan 08:00 imorgon bitti ska jag ha tagit min sista prilla, jag undrar om det möjligtvis finns några vänliga själar här (gärna fd snusare) som har lust att dela med sig av tips för att jag ska klara mig igenom denna jobbiga kamp för överlevnad och en framtid utan snus & tobak :q
Helt sant niko. Har försökt sluta några gånger, utan snus blir jag fruktansvärt rastlös, jag klättrar bokstavligen på väggarna... Mer tips? Jag gillar röda lackets helt klart ;)
Först gäller det att klara första veckan. Se till att du har annat att sysselsätta dig med. (en bra ursäkt att kräva lite extra sex av sambon ;) )
Det viktigaste är ju din egen motivation. Det är ju den det hänger på helt och hållet.
mitt bästa tips... springa motionera styrketräna, jag la av i ett år bara för att se om jag klarade det. När du tar i allt vad du kan (typ springer) så producerar kroppen adrenalin, adrenalinet fyller precis samma funktion som nikotinet!! Framkallar ett välmående flera timmar framåt. En sak till drick mycket vatten, och köp tuggummi. Tugga dock inte tuggummit utan placera det under läppen. Det fräter då lite och det känns nästan som att ha en snus inne :)
Jag har själv snusat i ca 14 år, mitt längsta uppehåll var 1 år (1997-1998). Tjejjan och jag ingick ett liknande avtal men efter 1 år köpte HON en dosa till mig och sa att jag skulle börja igen då hon ville ha tillbaka den "gamla" Palle... Under det året kände jag konstant att något saknas i mitt liv, låter konstigt men snus är grymt farligt! ;)
Under tiden som jag höll upp var det tuggummi och havregryn som gällde, jag "snusade" allt som jag bara hittade.. dock var faktiskt Djungelvrål och cayenepeppar-havregryn det som fungerade allra bäst. :)
Tillägg: Jag har nog aldrig varit mer bångstyrig och lättretad någon gång tidigare under mitt liv än just det året... ;)