SKULLE JORDFÄSTAS I DAG I dag skulle Tony ha jordfästs, men det går inte. Rättsläkaren har konstaterat att han dött på ett naturligt sätt och därför har familjen begärt en ny prövning.
29 JULI Tony förs in i ambulansen medvetslös efter bråket i Högalidsparken.
Länskriminalens presstalesman Ulf Görnazon:
Vi har lagt ner mordutredningen - dödsorsaken är osäker
Sent i går kväll fick Sportbladet kontakt med Ulf Göranzon presstalesman på Länskriminalen.
- Just nu finns det ingen mordutredning, möjligen misshandel. Det kan handla om en naturlig död, säger han.
Det handlade om ett medfött fel i Tonys hjärna som gjorde att ett blodkärl brast. Detta kan klassas som vållande till annans död, dock fungerar inte mord.
Men jag har svårt att tänka mig att den skyldige skulle gå fri (om man nu skulle hitta honom), anledningen är att det är ganska naturligt att man dör om någon hoppar på ens huvud en längre stund. :OO
Det handlade om ett medfött fel i Tonys hjärna som gjorde att ett blodkärl brast. Detta kan klassas som vållande till annans död, dock fungerar inte mord.
Det är ju absurt att det ska ge mildare straff bara för det var ett "medfött fel" som gjorde att han dog (som han troligen kunde levt med utan några problem)...
Man borde kunna bevisa att allt det våld som han utsattes för skulle få samma konsekvens även om han inte hade haft det "medföda felet"..
Det är något som är grovt fel...
Men jag har svårt att tänka mig att den skyldige skulle gå fri (om man nu skulle hitta honom), anledningen är att det är ganska naturligt att man dör om någon hoppar på ens huvud en längre stund
Min teori är att man redan vet vilka/vem det var som var med vid misshandeln, men man har valt att vänta med att ta in personerna till förhör.
Naturlig död - bristning av blodkärl i hjärnan... humm det kanske var läkarna som "råkade" tappa ner något verktyg i ett öppet organ som de höll på att arbeta med... :(
Det här påminner om historien där en självmordsbenägen snubbe hoppade utför ett flervåningshus och blev skjuten på vägen ner av en annan snubbe, genom ett utav fönstren. :l :e
Pace : Det scenariot var på en amerikansk film...från typ 1999...minns inte namnet nu... :(
Även den "råttan i pizzan" att en dykare med våtdräkt(som hamnat i en släckningshelikopters skopa) hittas i ett träd där det varit skogsbrand var med. :)
Men jag har svårt att tänka mig att den skyldige skulle gå fri (om man nu skulle hitta honom), anledningen är att det är ganska naturligt att man dör om någon hoppar på ens huvud en längre stund
Kan det inte räknas som mordförsök, så vad..!
Inget förvånar mig längre. Minnesgoda personer kommer säkert ihåg att jag berättat om syrrans pojkvän som blev knivmördad i tunnelbanan vid Odenplan för ett par år sen.
Killen sätter kniven i hjärtat på Damma och i njuren på hans polare.
Straffet? Två år för grov misshandel och grovt vållande till annans död.
Det skärptes tack och lov till fyra år i högre instans, men Soc i Bromma tyckte domen var fel - de ansåg att det räckte med samtalsterapi! x(
Fanstyget är ute sen flera år, medan syrran blir förkrossad den 2 juni varje år.