webForumDet fria alternativet

Auktion hos Icon Medialab

Webbhotell & domäner

24 svar · 684 visningar · startad av Maja · sida 2 av 2

Frågan, av Maja

Nån annan som var på auktionen av alla prylar från Icon Medialab idag? Det var rätt tragiskt att se resterna av det uppblåsta företaget säljas ut på auktion, men det var många kul grejer som såldes. Jag fick en dator rätt billigt. Hade vi haft bil hade jag köpt annat också. Det var lustigt att se hur pressen och TV höll på. En fotograf la en bild av Holstein på en hög med bråte på golvet och tog

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 2001873 inlägg

Jag tycker det känns rätt så sorgligt - odödligheten i alla dessa prylar. Vilket jätte 'märke' dom lämnar efter sig i historieboken...

Jag har aldrig trott på den sortens storhet. Småskalighet för att skapa 'värden' istället för att BARA skapa 'produkter'. Det är kanske 'bonnigt' att tänka så...?!
Jag var med till 'cell's platschef i sundsvall när en kompis skulle på intervju för en assistentplats. Han hade berättat att 'cell' hade investerat i en flygpendlarbiljet för DÅ 160 tusen. Mucho dineros..
Jobbade i Funäsdalen ett tag och kom i kontakt med en kille som var delägare till ett 'litet' it företag. Han hade en inkomst på över 100 tusen i månaden...
Jag kan inte förstå snurren på pengar i IT branchen...

Alla pratade om att under den värsta 'boomen' så sov alla på kontoret och jobbade länge och mycket, men hur mycket pengar tjänade dom inte... Dom hade väl knappast betalt i bananer...

*gissar kvalificerat* Det finns nog dom som jobbar samma tider, kanske mer [!] som har mcyket sämre betalt 'even'...

//alltid p*

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Även min chef satt och bläddrade i en Excel-kalkyl över alla saker som skulle iväg. Rätt mycket roliga saker faktiskt. :)

Men jag måste bara säga en sak angående Holsteins bok "Inget kan stoppa oss nu", den är riktigt bra faktiskt. Den kan få varenda människa att växa i sig själv och inse att man faktiskt är något, hur mycket andra än säger att man inte kan.
Boken refererar inte mycket alls till Icon utan mer om motivation och att man kan om man vill. Boken rekommenderas varmt! :D

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

ag undrar föresten hur det går för cell, de gjorde https://www.btj.se som var väldigt snygg tyckte jag så det borde kanske funka nu?

Skojar du? IT-konsulters framgång är inte absolut mått på hur "snygga" webbsidor dom gör, utan mer på hur deras affärsmodell ser ut, deras kundrelationer, projektstyrning, tekniska kompetens etc. etc.

Om snygga hemsidor vore det som avgjorde så skulle Icon fortfarande vara värt en halv driljon megatusen åttielva miljarder dollar, dock kom marknaden på att det liksom inte räckte med massa floskel-snack och flashiga hemsidor.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

jag vill också ha en dator för 500kr.....

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Beatbox skrev:

Jag va på en kurs hos Learning Tree för 1½ år sedan (Avancerad C++ och Design) och det va en snubbe från Icon med på kursen. Snacka om att Icon lyckats inpränta bilden av att "vi är verkligen bäst och håller på med den hippaste tekniken". :)

Inga problem, man anställer en bunt oerfarna och lätt naiva 18-åringar och intalar dom att dom är bäst...underförstått så länge dom gör som företaget säger, i annat fall så är dom värdelöst skräp, och det vill juh ingen vara, samma princip tillämpas av bla den amerikanska marinkåren.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)