Du gillar att skriva texter som ingen orkar läsa? :e
Vi kan börja med att ställa oss frågan ”Varför skulle man vilja döda en norrman?”. Det finns säkert flera anledningar till att man nu skulle vilja göra det. Talar vi enbart om en norrman och inte en serie av masslaktning av norrmän kan man ju tänka sig saker som av ren avundsjuka, att man vill komma åt deras pengar eller andra ägodelar, eller, kanske enbart för att man tycker det är kul. Kanske är det av ren hämnd ifall just denna norrman är en sälslaktare. Som ni märker finns det säkert flera anledningar till att man vilje döda en norrman.
Nu kan man ju fråga sig, har någon av dessa anledningar någon som helst mening? Vi kan ju börja med anledningen avundsjuka. Sannolikheten med att man är avundsjuk är nog väldigt liten. Ser man det ur svensk synvinkel är tillfällena man träffar en norrman alldeles för liten för att personen ifråga skall ha hunnit noteras i ens persondatabas, och att man då skulle bli irriterad på personen under så kort tid är liten. Dessutom vet ju alla svenskar att norrmän är dumma så chansen att dom har det så bra, att man blir avundsjuk är väldigt liten. Jag tycker istället att en norrman skall vara rädd för andra norrmän. Eftersom jag är svensk kan jag därför stryka avundsjuka.
Sen har vi då problemet med pengar och ägodelar, självklart är det en attraktiv del av allt. Vi kan börja med deras ägodelar. Det är ju allmän fakta att norrmän har dålig smak, därför ser jag ingen anledning att jag skulle vilja ha sakerna. Möjligtvis skulle man kunna sälja sakerna på Myrornas eller eventuellt donera det till nåt sjukhem eller något i den stilen. Men om vi går vidare till pengarna en kort stund istället. Norge har en annan valuta än Sverige, ser man på dagens växelkurser märker man direkt att det skulle vara mycket vettigare, och lönsammare, att döda och råna t.ex. en svensk, en britt eller en amerikanare. Ser man det såhär, bor norrmannen i närheten av en kan det möjligtvis vara en ganska vettig anledning. Problemet är att norrmän oftast hittas i Norge, det betyder att man först måste ha en bil plus dyra bensinpengar, sen är det ju en fördel att man har någonstans att bo när man vilar upp sig efter den utmattande slakten. Alltså är det alldeles för dyrt för att det skall lönas. Det tar ju tid = tid är pengar. En norrmans smak är inte värd att betala för helt enkelt.
Att man tycker det är kul kan man ju stryka direkt. I och för sig har jag aldrig dödat någon så jag vet inte underhållningsvärdet på det. Men skulle gissa att det finns vettigare saker att lägga ut pengar på (för det skulle ju bli en kostad för en kom vi ju fram till i förra stycket). Vi kan helt enkelt skippa den anledningen. I så fall tipsar jag hellre att man dödar en dansk (har hört att det skall vara väldigt konstigt dödsskrik dom har). Finnar skall också vara bra. Du får helt enkelt testa dig fram om du är intresserad.
Av ren hämnd för sälslakt är däremot en någorlunda vettig anledning. Problemet är bara, varför skulle man vilja sjunka till samma nivå som dom? Det skulle ju innebära dyr dykarutrustning och dykarkurser som man inte har råd till. Har man dykarcertifikat kan det däremot vara bra. Dessutom hittar man sälslaktare längs Norges norra kust vilket innebär ännu längre transportkostnader.
Säkert finns det flera anledningar som godtas, men döda i så fall diskret, inplastad i gladpack från topp till tå (förutom vid näs, mun och ögonen). För farbror Polis har faktiskt lagar att följa, därför är det bra om dom inte har några bevis eftersom lagen inte uppskattar mord/tortyr så mycket. Lider du av en att du hela tiden har blodiga bilder och tankar i huvudet tycker jag du skall kontakta läkare. Gör det i så fall utan några vassa saker/vapen med dig så du inte får en död person på sinnet.
Vi går nu tillbaka till originalfrågan igen, ”Varför får man inte döda en norrman?”, och tänker till. Eftersom vi inte direkt har några anledningar till att döda en norrman, så känns det ju ganska meningslöst att ens göra det, även fast man ”fick” göra det. Dessutom har människan tillsammans under årtionden kommit fram till lagar och regler som är emot mord. Något kallat Etik och Moral borde någonstans djupt inne i ditt huvud ligga och verka också. Men egentligen har du ju aldrig skrivit under någonstans, och varför skulle du då vara del av dessa lagar och regler? Det är ju fel om man tänker på det ur perspektiv av det byråkratiska samhälle man lever i. Egentligen föds du ju med ”papperna” underskrivna, och dessa gäller i princip World-Wide. Ett tips är att ta med dig dom du dödar till månen och sätta igång med slakten där, då egentligen ingen rent tekniskt borde kunna sätta dit dig. Den enda anledningen jag kan se, egentligen, till att man skulle vilja döda en norrman är att man skulle vilja utrota dom helt och hållet. Deras olja är ju ganska attraktiv, dessutom börjar jorden bli överbefolkad, varför inte börja med norrmännen? Men nej, detta är ingen bra anledning heller, hela den sköna värld av Norgehistorier skulle ju gå förlorad.
Varför får man alltså inte döda en norrman? Man får inte döda en norrman för att man egentligen inte har några bra anledningar, för att människan har etik och moral inprogrammerad i sitt sinne plus världens lagar och regler, slutligen, norrmans slakt är en alldeles för dyr sport, bättre att söka sig till en billigare sport som golf. Dessutom är några dumskallar som täcker upp vid eventuella krigsanfall från väster bra att ha.
Tack för mig!
PS. Ta den här texten med en nypa salt då det var en uppgift som gick ut på att skriva ett A4 till filosofin, med den frågan som överskrift :e DS.