webForumDet fria alternativet

Kröka lekar

Småprat

6 svar · 894 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Någon som har lite bra krökar lekar ni kan dela med er av. Jag kan börja med en.

Alla sitter i en ring med ett glas var. I mitten i ett glas häller alla vad dom har med sig. Sedan finns det en kork eller något i den stilen som man ska kasta i varandras glas. Om man träffar nån annans glas får den personen försöka kasta tillbaka; om miss, så får den personen dricka upp glaset med den äckliga blandingen.

Er tur....

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

poker funkar alltid eller ölspelet... sen finns det nåt som heter tarzan då man sitter i en ring å är barnsliga som jag inte vill prata om :)

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Och jag, i egenskap av en skapligt erfaren capsare måste ju då gå in och rätta Rinaldo. :e

Det är "caps" du pratar om. Är typ studentleken #1.

Reglerna brukar skilja sig lite från ställe till ställe men i det stora så är det samma regler.

Capsregler - Min linjeförenings regler.

Jag var med på "Capseisa" i Uppsala i våras. Då kör man parcaps. En variant där man har en lagkamrat vid sin sida. Det gick rätt bra faktiskt :h

Medlem sedan jan. 2001259 inlägg

öl-brännboll är rätt skoj.........Funkar på så sätt att man lirar bara vanlig brännboll fasst vid bas 1 står det 3 öl bas 2 2 öl och bas 3 1 öl och vid sista 0 öl........stannar man vid bas 1 måste man dricka 3 öl innan spelet går vidare men om man gör en "home run" så slipper man dricka..........givetvis fyller man på baserna med öl hela tiden............. och dessutom kör man det hela på tid så man måste skynda sej att dricka dom där förbannade ölen..................blir rätt skoj efter ett tag kan jag lova...... ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Phorpher: Jajemen, caps rockade tills man upptäckte Treman istället... ;)
Het länk är https://www.caps.nu :)

Treman är ännu roligare, snabbare och inte så slabbigt, men det som gör det till den ultimata fylleleken är att det är sadistiskt nåt så infernaliskt! §e
Nu ska jag på kräftskiva (med Treman såklart) så jag hinner inte skriva reglerna, men de finns i en gammal tråd nånstans i Caféts dammiga gömmor... ;)

Medlem sedan jan. 2002241 inlägg

Annars är det ju trevligt att se vem som kan däcka först...Funkar alltid

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Kortspelsleken som heter pyramid kördes flitigt igår. Orkar inte förklara men man måste ha mycket öl eftersom den tar slut förbanant snabbt.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)