Smart Unge skrev:
Det är som att datorerna sugs ihop, de liksom går ihop på något sätt så att mailet kan komma över.
Oh no! He got us! :p
17 svar · 432 visningar · startad av Peeer
Måste bara lägga in några citat från senaste nummret av PcFörAlla. Det är barn som har fått svara på olika frågor om datorer mm
PCFörAlla skrev:
Vad är ett snabel-a för något?
-Jag tror inte att det är en elefant. Jag tror inte att man kan stoppa in en elefant i datorn precis, för den kommer inte få plats, det skulle bli jättetrångt.Vad är Internet för något?
-Internet är på datorn och det är ungefär som på Robinson där man kan gå in och titta på vart de som var med tog vägen när de kom hem och så. Sen om det blivit dålig bild så kan man byta bild och sen kan man kolla på kort och sådant.Hur många hemsidor finns det på Internet?
-Jättemånga. Om man till exempel tänker på en sandlåda och så många sandkorn som det finns i en sandlåda, så många hemsidor finn det på Internet.Hur fungerar en dator och vad finns det innuti datorn?
-Sladdarna är som datorns skelett och de röda sladdarna är som blod, så datorn är nästan som en människa.
-Inuti datorn finns det massor med sladdar. Sladdarna blir till spel när det går el eller vad det heter igenom dem.Hur går det till när man skickar ett mail?
-Det är som att datorerna sugs ihop, de liksom går ihop på något sätt så att mailet kan komma över
-Det går nog genom sladdarna. För det kan ju inte gå nedåt genom jorden för då kommer man till jordens kärna och där är det jättevarmt.Vad är det som händer när en dator kraschar?
-Den dör och den går sönder, det händer till exempel om man tar en slägga och slår sönder hela datorn
Skrattade grymt mycket när jag läste dem tidigare idag!
Smart Unge skrev:
Det är som att datorerna sugs ihop, de liksom går ihop på något sätt så att mailet kan komma över.
Oh no! He got us! :p
Hehe :birp
Hehe, grymma kids! :birp
Haha :e
Vad �r det som h�nder n�r en dator kraschar?
-Den d�r och den g�r s�nder, det h�nder till exempel om man tar en sl�gga och sl�r s�nder hela datorn
:o
Vilket våldsamt barn...
Hehe, det där med vad som händer när en dator kraschat påminner mig om ett supportsamtal som jag fick en gång...
En tant talade om att hennes dator kraschat. Ok. Hmm, kan hon vara mer exakt? Nä, hon hade läst i nån datorbok och ställt diagnosen "datorn är kraschad". Jaha, vad svarar man på sånt? :q
:e
*lol* :e
haha! :e
:e :e
haha :e barn är för härliga :e
:e
Bästa på länge :e :e :e
De kan ju nästan mer än Viking de barnen! :)
Nä, Viking du verkar faktiskt vara en klipsk ung man! :)