En polare till mig (vi kallar honom Micke) tatuerade sig för 4-5 år sedan och satte japanska tecken på underarmen. Enligt honom så skulle det vara en japansk kraftbesvärjelse som samurajerna använde sig av. Han är mycket för sådant.
I början av förra sommaren så hade jag en grillfest och flickvännens kursare hade sin fv med sig. Hon är från japan. Varje gång hon såg Micke började hon fnissa hysteriskt. Efter halva kvällen och ett antal pilsner så lackade Micke ur och undrade varför han var så rolig. Hon förklarade, på dålig engelska, att hon inte klarade av att se hans tatuering utan att börja garva, för den var så fånig.
Micke drar då hela historien om tecknen och samurajer och så vidare och Liu viker sig till slut av skratt.
När hon slutat garva så förklarar hon att meningen som står på hans arm betyder ungefär "puckad ljushårig nordman, blåst på massor med pengar".
En polare till mig (vi kallar honom Micke) tatuerade sig för 4-5 år sedan och satte japanska tecken på underarmen. Enligt honom så skulle det vara en japansk kraftbesvärjelse som samurajerna använde sig av. Han är mycket för sådant.
I början av förra sommaren så hade jag en grillfest och flickvännens kursare hade sin fv med sig. Hon är från japan. Varje gång hon såg Micke började hon fnissa hysteriskt. Efter halva kvällen och ett antal pilsner så lackade Micke ur och undrade varför han var så rolig. Hon förklarade, på dålig engelska, att hon inte klarade av att se hans tatuering utan att börja garva, för den var så fånig.
Micke drar då hela historien om tecknen och samurajer och så vidare och Liu viker sig till slut av skratt.
När hon slutat garva så förklarar hon att meningen som står på hans arm betyder ungefär "puckad ljushårig nordman, blåst på massor med pengar".
Hehe...
/Lime
Låter lite väl otroligt...
Men är det ingen som vet var man hittat bilder på coola tatueringar och listor med asiatiskatecken?
Men är det ingen som vet var man hittat bilder på coola tatueringar och listor med asiatiskatecken?
Du kanske ska låta bli asiatiska tecken. Varför skulle någon svensk vilja tatuera sig med asiatiska tecken? Det är ju ingen här som har något speciellt förhållande till dessa tecken. Det låter mer som en modefluga, och det är ju knappast något att basera en livslång tatuering på. Och tänk om du blir lurad ;)
Med tanke på att du är en ninjedi så kom jag på vad du kunde tatuera och på vilken del av kroppen. Men det är väl bäst jag besparar WF från mina snuskiga fantasier ;)
Har en polare som är helt fascinerad av Japanska. så om du bara kommer på vad du vill ha för betydelse på tecknet så kan jag nog fixa det.
Men vill du bara se massa tecken så kan du väl surfa runt på alla asiatiska sidor efter att du installerat rätt teckeninställningar. :)
Asiatiska tecken känns som sagt som en enorm modefluga, det är ju ballt om man verkligen snackar japanska eller har någonsomhelst koppling, annars känns det lamt.
Coolare vore ju en runsten med texten "Denna kropp restes av [mammas namn] och [pappas namn] i nådens år [årtal]" eller liknande i runskrift :e
Den Långhårige Dåren funderar på en tatuering från fingrarna, upp över armen och en bit upp på halsen. Något i stil med den som Kerry King i Slayer har.