webForumDet fria alternativet

Bilder

Design & grafik

16 svar · 762 visningar · startad av Quid

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg
Frågan#1

Jag sitter och tittar lite på tatueringar, tänkte höra om ni känner till några coola sidor med bilder på tatueringar.

tänkte också höra om någon vet bra sida en med en massa asiatiskatecken och dess betydelse.

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

fick mig o tänka på denna lilla historia jag läste ;)

http://www.cosmomag.se.st/bekannelser/default.asp?ID=118

Medlem sedan sep. 2001961 inlägg

En polare till mig (vi kallar honom Micke) tatuerade sig för 4-5 år sedan och satte japanska tecken på underarmen. Enligt honom så skulle det vara en japansk kraftbesvärjelse som samurajerna använde sig av. Han är mycket för sådant.

I början av förra sommaren så hade jag en grillfest och flickvännens kursare hade sin fv med sig. Hon är från japan. Varje gång hon såg Micke började hon fnissa hysteriskt. Efter halva kvällen och ett antal pilsner så lackade Micke ur och undrade varför han var så rolig. Hon förklarade, på dålig engelska, att hon inte klarade av att se hans tatuering utan att börja garva, för den var så fånig.

Micke drar då hela historien om tecknen och samurajer och så vidare och Liu viker sig till slut av skratt.

När hon slutat garva så förklarar hon att meningen som står på hans arm betyder ungefär "puckad ljushårig nordman, blåst på massor med pengar".

Hehe...

/Lime

Lime skrev:

En polare till mig (vi kallar honom Micke) tatuerade sig för 4-5 år sedan och satte japanska tecken på underarmen. Enligt honom så skulle det vara en japansk kraftbesvärjelse som samurajerna använde sig av. Han är mycket för sådant.

I början av förra sommaren så hade jag en grillfest och flickvännens kursare hade sin fv med sig. Hon är från japan. Varje gång hon såg Micke började hon fnissa hysteriskt. Efter halva kvällen och ett antal pilsner så lackade Micke ur och undrade varför han var så rolig. Hon förklarade, på dålig engelska, att hon inte klarade av att se hans tatuering utan att börja garva, för den var så fånig.

Micke drar då hela historien om tecknen och samurajer och så vidare och Liu viker sig till slut av skratt.

När hon slutat garva så förklarar hon att meningen som står på hans arm betyder ungefär "puckad ljushårig nordman, blåst på massor med pengar".

Hehe...

/Lime

Låter lite väl otroligt...

Men är det ingen som vet var man hittat bilder på coola tatueringar och listor med asiatiskatecken?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Men är det ingen som vet var man hittat bilder på coola tatueringar och listor med asiatiskatecken?

Du kanske ska låta bli asiatiska tecken. Varför skulle någon svensk vilja tatuera sig med asiatiska tecken? Det är ju ingen här som har något speciellt förhållande till dessa tecken. Det låter mer som en modefluga, och det är ju knappast något att basera en livslång tatuering på. Och tänk om du blir lurad ;)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Varför inte tattuera in WF foräver eller nått ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag håller med UlfT, asiatiska tecken är på tok för vanligt.
Rita dit nåt med ryska (kyrilliska) alfabetet istället - då lär du få reaktioner... :e

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Jag skulle vilja ha en streckkod tatuerad på armen. Det skulle vara tufft! :)

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Jag har funderat på arabiska bokstäver...det kan bli stabilt!

flat-eric skrev:

En av mina polare har det, så det skulle kännas som en ripp off på honom.

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Med tanke på att du är en ninjedi så kom jag på vad du kunde tatuera och på vilken del av kroppen. Men det är väl bäst jag besparar WF från mina snuskiga fantasier ;)

Har en polare som är helt fascinerad av Japanska. så om du bara kommer på vad du vill ha för betydelse på tecknet så kan jag nog fixa det.

Men vill du bara se massa tecken så kan du väl surfa runt på alla asiatiska sidor efter att du installerat rätt teckeninställningar. :)

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

eureca skrev:

Har en polare som är helt fascinerad av Japanska.

Samma här :)

Min polare ska flytta till Japan och bli serietecknare. Har han sagt iaf. :e

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

http://www.tattoos.com/

Asiatiska tecken känns som sagt som en enorm modefluga, det är ju ballt om man verkligen snackar japanska eller har någonsomhelst koppling, annars känns det lamt.

Coolare vore ju en runsten med texten "Denna kropp restes av [mammas namn] och [pappas namn] i nådens år [årtal]" eller liknande i runskrift :e

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

flat-eric skrev:

Hehe, osså när man läser av den så kostar du 50 :- :birp

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Coolare vore ju en runsten med texten "Denna kropp restes av [mammas namn] och [pappas namn] i nådens år [årtal]" eller liknande i runskrift

Där satt den! Nu ska jag skaffa tatoo! :e

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Den Långhårige Dåren funderar på en tatuering från fingrarna, upp över armen och en bit upp på halsen. Något i stil med den som Kerry King i Slayer har.

Medlem sedan dec. 2000557 inlägg

Här hittar du sjukt många tatoos:
» http://www.bme.freeq.com/tattoo/bme-tatt.html

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)