inte asp, han programerar Flingo! ;)
Få ihop pengar till överlevnad!
55 svar · 1 445 visningar · startad av d@le · sida 3 av 3
Frågan, av d@le
Med ca: 2,5 vecka kvar tills jag får pengar från CSN, omkring 200 kronor i plånboken som jag och min flickvän ska leva av och en räkning som ska betalas för att man inte ska få prick hos kronofogden så börjar det bli dags att försöka få ihop några ören. Någon som har tips på hur man kan dryga ut kassan lite? Eller som kanske vet någon som är intresserad av att köpa lite böcker (Active Server Pag
Läs frågan i sin helhet →Alltså, mina kunskaper befinner sig på en låg nivå, visst jag har väl läst igenom böckerna som jag försöker tjäna in några ören på, men det va ju ett tag sen. Sen dess har kunskapen runnit av mig så smått och nu är de "klipp och klistra" som gäller, tyvärr :( Det jag gjort (eller försökt göra) och som ligger ute förtillfället är,
http://www.eddebrant.net/default2.asp
http://www.eddebrant.net/sjobo
Så mitt område är väl mest att rita på papper med penna, klura ut designer och sånt. Så tyvärr tror jag inte att jag är till någon hjälp, även om jag är otroligt tacksam för erbjudandet och som sagt blir rent rörd (ärligt) :)
Det där med läsken känner jag faktiskt till, tror det va någon auktionssajt va? ;) Och sen för att ni skulle se vad jag kan kunde jag ju slänga ihop en snabb förändring av någon sajt, exempelvis Lasp, även om det kanske inte finns så mycket att göra om.
Nåja, ska gå och äta frukost nu, är lite trött då man äntligen kan slappna av lite mer än tidigare :)
Varför inte skaffa arbete inom hemtjänst? :q
Det brukar dem flesta kunna få och det kräver ingen utbildning och så ju...
medialabs skrev:
hehe,
man kanske ska ta och hoppa av skolan och satsa på en karriär inom hemtjänst! ;)
Säkert kort! :h :stud
Nämen om man snabbt vill ha lite extra pengar så och inte har någonting annat på g...
:)
tja, rubriken är ju "få ihop pengar till överlevnad" så alla förslag är ju välkomna :)
300kr på ditt konto nu :)
Har du fått dina pengar från CSN nu?
Jag skickade in min ansökan den 30 juli och har fortfarande inte fått några slantar. De kommer förmodligen inom två veckor, har de sagt sedan augusti.
Tråkigt när det krånglar, allt blir så jobbigt då.
Ett litet tips är ju att du får örnkoll på din ekonomi så du kan förutsäga sådana här händelser och på så vis "rätta mun efter matsäcken".
Det bästa är väl att se till att ha mycket pengar i kassan, så klarar man de flesta ekonomiska situationer.
Fast det är ju inte alltid så lätt.
Kontakta socialkontoret eller för all delen söka bostadsbidrag?
Det är inget att skämmas för. Att soc. säjer att pengarna kommer "snart" är ingen ursäkt. Fråga dem vad du ska äta i två veckor. Det går faktiskt att låna pengar av dem. Jag gjorde det i somras när sommarjobbslönen var förskjuten en månad. Nu väntar jag på återbetalningsbesked.
Bostadsbidrag kan du få om ni inte har haft mer i inkomst än 100 000. Ligger på maximalt 1000kr/mån
Ett annat tips är att titta efter vilka stipendier du kan söka på din utbildning. Det finns en hel del stiftelser ute i landet som villigt delar med sig av sina slantar. Visserligen är detta inte en kort lösning (det är inte soc och bb heller iof eftersom deras byråkrati är hemsk)
Jorå, jag har fått mina pengar och jag har också fixat ett jobb, därför är saker och ting nu så goda att jag till och med kunnat lägga undan lite pengar (känns otroligt bra), men tack ändå för tipsen, pengar kan man ju aldrig få för mycket av, som sagt, speciellt inte som studerande.
Roligt att höra att det har ordnat sig! :)
d@le skrev:
Jorå, jag har fått mina pengar och jag har också fixat ett jobb, därför är saker och ting nu så goda att jag till och med kunnat lägga undan lite pengar (känns otroligt bra), men tack ändå för tipsen, pengar kan man ju aldrig få för mycket av, som sagt, speciellt inte som studerande.
Böckerna får du INTE köpa tillbaka :p
tack tack, men nejdå, ingen fara, har fullt upp ändå med byggandet, eftersom praktiken börjat så tyckte han så bra om mig att jag får jobba där extra, så inte dumt alls inte :)
så hur illa de än ser ut så verkar allting alltid ordna sig till slut :)
Idag fick även jag pengar från CSN. Jag skickade in min ansökan den 30 juli. De är ju riktigt snabba.