webForumDet fria alternativet

Få ihop pengar till överlevnad!

Privatekonomi

55 svar · 1 449 visningar · startad av d@le · sida 2 av 3

Frågan, av d@le

Med ca: 2,5 vecka kvar tills jag får pengar från CSN, omkring 200 kronor i plånboken som jag och min flickvän ska leva av och en räkning som ska betalas för att man inte ska få prick hos kronofogden så börjar det bli dags att försöka få ihop några ören. Någon som har tips på hur man kan dryga ut kassan lite? Eller som kanske vet någon som är intresserad av att köpa lite böcker (Active Server Pag

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Suger som fan, men i alla fall: Soc. :l

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

:stefan: skrev:

Suger som fan, men i alla fall: Soc. :l

...som antagligen svarar att dom inte kan göra något för snart kommer ju csn-pengarna. Men försöka skadar inte.

Medlem sedan juni 2001329 inlägg

Det där med soc stämmer precis, du vet, pengarna kommer ju "snart" :( Ge mig ett bud på vad du är villig att erbjuda mig för den, lite är ju bättre än ingenting, men ju generösare desto bättre (åtminstone för min del) :)

nudlar mm... har faktiskt en kyckling, ett paket korv, ett paket mjölk, olja och lite sånt, så överlever gör vi nog på nått sätt (om man snålar), och som sagt, den stora frågan är ju räkningarna inte maten i sig. för va tusan, vattnet är ju åtminstone gratis(egen brunn, som tur väl e) ;)

PUH! Eller vad man ska säga, fick papper idag om att det gått vidare till kronofogden, men via era tips om att det inte är kört trots detta så ringde jag direkt. Ombudet var helt kanon :) Jag förklarade situationen och hennes svar va: "Ja, det är ju lite oväntat kanske, varför kan man aldrig få brev på posten där det står man vunnit en miljon istället?" ;)

Visst det blir ju tufft, men jag slipper åtminstone anmärkning, så om det finns någon som är intresserad av mina småsaker så kan den gärna höra av sig. För man ska ju ha mat nästa månad också.

Måste tacka alla för ert stöd och era tips! Tack :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Sätt in annons på blocket.se på det du kan vara utan..
Det kostar ju bara 20:-/annons och det dras på din teleräkning som du inte behöver betala just nu.

Medlem sedan apr. 2000277 inlägg

Varför inte plocka bär och sälja så här i bärtider.....eller varför inte annonsera på anslagstavlor eller knacka dörr och fråga om du kan få klippa gräsmattor, häckar eller kanske hjälpa till att måla, rasta hunden, rasta gamla mormor i rullstol eller sitta barnvakt. Ger kanske inte så stora pengar, men det är bättre än ingenting.

precis, många bäckar små blir en stor å, även om det kanske varken finns några tomter i närheten eller någon mormor ;) men tack ändå!

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

MEn! sälj din asp bok till mig!

Skrev till dig innan att jag gärna säljer den, men jag skickar ett email till dig igen så får vi hoppas du får det den här gången :)

tänkte på en sak d@le. Vet inte vad du har för teknisk bakgrund eller kunskaper. Men några av oss är egna företagare här och kanske har något litet jobb som du kan göra för ett par hundralappar. Så får du lite ost och smör till brödet också :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Bra > eureca
Jag tänkte fråga d@le Vad är du bra på.
Det fanns i mitt inlägg om att inteckna kunskap.
Gör en enkel budget för dig själv och ett rop utåt till oss.
Det här vill jag göra.

d@le skrev:

Skrev till dig innan att jag gärna säljer den, men jag skickar ett email till dig igen så får vi hoppas du får det den här gången :)

Hr inte fått nått maol än :(

Vill egentligen inte skämta på din bekostnad d@le, så hoppas duinte tar illa upp att jag nämner att det fanns ett företag som erbjöd gratis läsk mot att man gjorde hemsidor till dom.

så nog ska vi kunna fixa gott käk till dig om du kan hjälpa nån av oss.. ;)

d@le>> Har fått ditt mail nu! har mailat tillbax

eureca skrev:

Vill egentligen inte skämta på din bekostnad d@le, så hoppas duinte tar illa upp att jag nämner att det fanns ett företag som erbjöd gratis läsk mot att man gjorde hemsidor till dom.

Vi kanske ska ta och sätta upp en Insamlings fond tilll dig? :e

medialabs skrev:

eureca skrev:

Vi kanske ska ta och sätta upp en Insamlings fond tilll dig? :e

Alla öppnar sina kylskåp och skänker et par varor. Bire som är en såndär motorgalning kan köra landet runt på sin moppe och plocka upp allas varor och sen så kör han till dig d@le :D

jag kan ge dig ett par burkar vita bönor och en påse skorpor! marmeladen får du tigga till dig av nån annan! :e :p :p

Men :bire :birp behåller jag! (mina låsas öl, är inte 18 än :x )

vad ska jag säga, blir riktigt rörd :) men tja, inte för jag är någon superprogrammerare precis, är mer en fritidsgrej då jag håller på att utbilda mig till snickare. men det är otroligt snällt av er, men om ni har något som även en "fritidsprogrammerare" som mig kan klara av så kan ni ju skicka ett mail, alla pengar är välkomna :)

d@le skrev:

vad ska jag säga, blir riktigt rörd :) men tja, inte för jag är någon superprogrammerare precis, är mer en fritidsgrej då jag håller på att utbilda mig till snickare. men det är otroligt snällt av er, men om ni har något som även en "fritidsprogrammerare" som mig kan klara av så kan ni ju skicka ett mail, alla pengar är välkomna :)

du kan väl avslöja vad du gillar att hobbyprogrammera för språk så kanske flera får upp ögonen. ASP har jag förstått? :)

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)