Efter en hektisk veckan nere i Kräkland med uppleverser som t.ex att blivit överkörd, jagad av en bunt galna greker, en tillbringad natt i nån trappuppgång, bakfyllor samt en extremt tryckande värme. Ska det faktist, tro det eller ej, bli skönt att börja skolan igen ;)
Skolan börjar!
97 svar · 1 775 visningar · startad av medialabs · sida 4 av 5
Frågan, av medialabs
Nån som ser fram emot skolstarten? :r Jag gör det lite... vi ska börja programmera i 2:an nu. ska bli roligt att få lära sig lite Vb Det sålar vi på :birp
Läs frågan i sin helhet →Fan vad bajs! Dom skulle bygga om på Rekarne skolan i eskilstuna där jag går i ECDT 2A men det enda dom hade byggt om var till 1:orna! DOm har förfan fått nybyggda lokarler och vi får dom gamla ASBEST lokaerna..... Inga nya datorer heller. den enda överraksningne var Windows 2000 pro på datorerna..
Vi fick 8 (16 elever per grupp) nya datorer till skolan förra veckan. Athlon XP 1800,512MB RAM,Gf2 64mb och brännare på alla maskiner. :D
flat-eric skrev:
Vi fick 8 (16 elever per grupp) nya datorer till skolan förra veckan. Athlon XP 1800,512MB RAM,Gf2 64mb och brännare på alla maskiner. :D
nice! blir lite avundsjuk :r Vill också ha så bra datorer..
Men är di i Finland och studerar eller?
Men är di i Finland och studerar eller?
Nejdå. Har bott här hela mitt liv. :)
<-- finlandssvensk! :)
Känns jäkligt mysko men gott att inte börja i skolan nu, tog studenten i juni. :OO
Jobba ska man göra i några år nu innan man får tillbaka skollusten. Men att få runt 14 000:- i mån på ett jätteslappt jobb kan bli svårt att slita sig ifrån för att börja plugga ;)
26 timmar kvar!
Sico skrev:
Jobba ska man göra i några år nu innan man får tillbaka skollusten. Men att få runt 14 000:- i mån på ett jätteslappt jobb kan bli svårt att slita sig ifrån för att börja plugga ;)
vAD ÄR DET FÖR JOBB?? :q
Städare på abba. Står med en spolslang nästan som en brandslang, klenare givetvis men ganska stark ändå. Och så spolar jag av maskinerna m.m. så alla sillbitar och bakterier försvinner :)
Det bästa är att man inte har nån chef som övervakar det hela så man är helt fri eftersom jag jobbar på natten. Man får en lista på vad som ska städas å när man gjort det är man fri. Man får även ta rast hur länge man vill när man vill bara man blir klar med jobbet. Jag brukar räkna med att det blir ca 3½h rast på en arbetsdag som är 7½h :)
För den lönen och det jobbet, Sico, kommer jag över på en gång! :birp
bra du kan bo i mitt rum. det är säkert 7 kvadratmeter :)
Gör ni läxor nu eller? själv ska jag dra mig till jobbet å tjäna feting stålar :)
Här e man nolla på Uppsala universitet :( ...tokskoj! tokfylla =)
På måndag börjar pluggandet äntligen igen :D
2 året på Datalogiprogrammet /MdH :)
Sico skrev:
Städare på abba. Står med en spolslang nästan som en brandslang, klenare givetvis men ganska stark ändå. Och så spolar jag av maskinerna m.m. så alla sillbitar och bakterier försvinner :)
Det bästa är att man inte har nån chef som övervakar det hela så man är helt fri eftersom jag jobbar på natten. Man får en lista på vad som ska städas å när man gjort det är man fri. Man får även ta rast hur länge man vill när man vill bara man blir klar med jobbet. Jag brukar räkna med att det blir ca 3½h rast på en arbetsdag som är 7½h :)
:e jag ska nog hoppa av skolan och söka mig till din arbetsplats.... :bire :birp
Äsch, jag började mitt andra år på gymnasiet, teknikprogrammet inriktning data/automation, i fredags. Sen dess har jag haft en lektion, som vi bara var där halva tiden på. Det var i går (läs tisdag). I dag (läs onsdag) har jag ingen lektion. På torsdag och fredag består mina skoldagar i båda fallen av en mattelektion på 1,5h.
Vad kan vi få ut av det här? Jo, att jag kommer få ett helvete i en annan period och att vi gillar schemaläggare som sprider ut lektionerna jämnt, vilket min inte tycks göra.
medialabs skrev:
jag ska nog hoppa av skolan och söka mig till din arbetsplats....
Nej nej, en utbildning är bra att ha ;)