webForumDet fria alternativet

Flyttlass... men vart?

Småprat

50 svar · 1 309 visningar · startad av Vide · sida 2 av 3

Frågan, av Vide

Allå kära (beiga) wF... :) Behöver lite hjälp med en sak, det är så att jag skall flytta ifrån denna lilla håla (Härnösand) och bege mig söderut. Jag kommer även att söka nytt jobb i staden jag flyttar till (eller tvärt om, hitta jobbet först och sedan flytta dit). Så, vart skall jag flytta?? Mvh, Vide

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

erka skrev:

4. Borås, därför

Kom du inte på något bra skäl? :e

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Örebro!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag har faktiskt funderat mycket på Linköping eftersom det är relativt nära till kompisar runt om landet (Linköping, Stockholm, Göteborg, Södertälje)

Flytta till Södertälje då! Vacker medelstor sörmländsk stad, säkert inte supersvårt att få lägenhet, bra kommunikationer till Stockholm (pendeltåg 45 min). Då får du nära till polarna i S-tälje och Stockholm samt ganska nära till Linköping.

Linköping vill du nämligen inte flytta till, i vart fall skulle inte jag vilja det :e.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Alla fina studentbrudar i Linköping är tyvärr en mycket bra anledning till flytta dit.. + att det är nära till Mantorp Park! :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

erka skrev:

3. Jönköping om man inte vill bli frikyrlig

Haha, det är faan vad den myten sitter berghårt då... :e

Visst, det finns en massa kyrkor, men de märks inte på stan - då är det klart värre i Stockholm exempelvis.
Och som alltid finns det en "mörk" sida av myntet, dvs den mer profana delen av samhället - alltså finns det gott om krogar... ;)

Här finns det också gott om studentflickor (Insparken börjar om två veckor :e), många teknikintensiva företag, något av en knutpunkt (mitt emellan Sthlm, Gbg, Malmö) vilket gör många centrallager och huvudkontor och inte minst en pir med gott om uteserveringar sida vid sida... :birp

Jönköping så klart!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Om jag vore Vide skulle jag satsa på Stockholm, Göteborg eller Malmö... Varför nöja sig med småstäder när det finns stora?

Varför inte dra från Sverige ett tag på en gång?

Medlem sedan apr. 2001126 inlägg

Vide: Vem känner du i Södertälje?

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Pepper
Det är skitsvårt att få en hyreslägenhet i södertälje, börjat bli lite som sthlm när det gäller det. Dock är bostadsrätterna hyffsat prisvärda, det tar ju bara 25 min. med tåg till STHLM

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

erka skrev:

det tar ju bara 25 min. med tåg till STHLM

Iofs är det möjligt att åka X2000 från Södertälje till sthlm, men med pendeln tar det snarare 45 min.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Det är skitsvårt att få en hyreslägenhet i södertälje, börjat bli lite som sthlm när det gäller det. Dock är bostadsrätterna hyffsat prisvärda

Jo, men det går fortfarande. En polare fick en hyresrätt i centrala S-tälje med öppen spis (!). Trevligt. I Stockholm händer sådant inte, det är större chans att man vinner 3 miljarder på ett lotteri man inte visste man var med i :e

Sen, som UlfT skrev, så tar det 45 minuter med pendeln. 25 min tar det från Tumba, 15 min från Huddinge osv. (jag ägnade större delen av min uppväxt på pendeltåget :e).

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Vide: Vem känner du i Södertälje?

Knorpen (Mikael Arvidsson) och hans brorsa Max, Melinda Wiberg (Min syrra), Joel Söderström (?) + några till...

Jag har faktiskt funderat på Sthlm, men det är som sagt det här med lägenheter... :(

Eller varför inte flytta till Indien, dom lär söka en del datapersonal... ;)

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

weee!

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Ragga upp en tjej o flytta hem till henne!

Det var så jag hamnade i stockholm :birp

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Ragga upp en tjej o flytta hem till henne!

Det var så jag hamnade i stockholm

:e :birp

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Höllviken/Malmö. Varför? Jag bor här + att det är tillräckligt långt avstånd från Erik Juhlin :)

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Okkido skrev:

Höllviken/Malmö. Varför? Jag bor här + att det är tillräckligt långt avstånd från Erik Juhlin :)

Vide! jag tror okkido har en snygg syrra du kan ragga på, så har du bostad fixad där ;)

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Vide! jag tror okkido har en snygg syrra du kan ragga på, så har du bostad fixad där

Jag behöver inte ragga, hon är redan kär i mig, fast hon vet inte om det ännu... ;)

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Vide skrev:

Så, vart skall jag flytta??

Täby! :D

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Matti> Man flyttar inte till Botkyrka, man flyttar från Botkyrka. ;)

Åtminstone om man tänkte söka lägenhet i de orter där det fanns fler än 1 ledig bostad. :o

Södertälje är ett bra alternativ. Det är lätt att ta sig till och ifrån, med antingen många olika sorters bussar, tåg eller bil&väg.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Min syster bor i en studentlägenhet... :)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)