Theon Medlem sedan jan. 2002 3 554 inlägg Frågan 3 aug. 2002 09:33 #1 Där jag befinner mig nu finns det etablerat en klassindelning av alkoholhaltiga drycker baserat mera på faktor YPK än på smak och alkoholhalt.
YPK står för Yrsel Per Krona och baseras på hur mycket pengar det kostar att bli full.
YPK varierar från person till person eftersom vi har olika alkoholtolerans, men resultatat är att man väljer dryck efter YPK-innehåll.
Lättöl för 19.90 kr per back har väldigt hög YPK men också väldigt hög STS (Springa Till Syrenen)
Pilsner Urquell och Guinness på burk har för mig den idealiska YPK-statusen.
Hur har Ni andra det med YPK :q :birp
Jag dricker oftast för att det är gott så min YPK blir nog ganska hög.
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg Karuseller har väl för en del personer ganska hög YPK-faktor? ;)
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg Nicrosoft>> Du menar låg va? ;)
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg Om man åker med jämna mellanrum till Tyskland för att bunkra upp förråden så får man lätt en hög YPK-faktor. :birp
S Sico Medlem sedan maj 2000 2 597 inlägg jag dricker för att det ska drickas.. å vill jag bli full så fixar jag det men annars håller jag mig i gott skick så min YPK är rätt omväxlande... En fylla brukar gå på 300-600 kronor för det gäller ju att inte va för snål i baren :) men jag är f-n ingen sladderpelle som strör pengar runt sig för det har jag inte råd med :)
Nicrosoft>> Du menar låg va?
Naturligtvis :) Tänkte baklänges :OO