smidigt å skriva det :)
Akta er för farbror polisen i helgen!
19 svar · 416 visningar · startad av Bire
Läs artikeln så ser du varför..
orkar inte..
Nu tror bilisterna att polisen står vid dessa vägar, och sänker därför farten.
Men den svenska polisen är klurig, och ställer sig och lurpassa vid andra vägar...för att samla in pengar till staten ;)
Eller så står dom inte alls!...
Eller så står dom där... Hur som helst så funkar kampanjen. ;)
Varför inte åka kollektivt?
Det spar alla på..
Raggarna åker kollektivt i stora bilar :D
Thorsander: Tänker mer på att dödssiffran borde minska ganska rejält.
Bire: Japp, det är bra! :D
Jag behöver inte alls akta mig för polisen. Jag lever laglydigt, och har därför ingen anledning att vara ögontjänare.
:stud
nu har jag läst det å det tog alla mina krafter... varför finns det inte mer bilder?
Selle: Om en buss kör rakt in i en bergvägg då och alla dör? :e
precis. om många åker i samma buss och en annan fullastad buss krockar med den, minskar det dödssiffran? räknas det ut av antalet krockar istället för egentliga dödsfall eller? :e
Aftonbladet skrev:
Förmiddag – lunchtid: Rv 30, Växjö - Lammhult
Är det någon som har sett Kjell på sistone!? :OO
Selle skrev:
Varför inte åka kollektivt?
Det spar alla på..
Jo, ja så är det.. Försök ha två kundmöten under dagen i Sthlm - den ena i Upplands Väsby och det andra i Skarpnäck... Om man tycker det är kul att åka pendeltåg, tunnelbana o buss så visst, aj f-n - skulle visst hinna jobba lite... (dvs inte bara sälja sig själv)
För övrigt - om kollektivtrafiken bar sina egna kostnader skulle det vara betydligt dyrare att åka - jämför med de skatter o avgifter som bilister betalar, väldigt lite går tillbaka till vägar o s v utan går till andra, helt aparta, saker.
/Mange
det har juh visat sej att vissa utav polisens laser kameror är fel kalibrerade, så om du kör lagligt, kan det visas fel!
vetni att ni kört lagligt o fått böter be o få kolla på kalibreringsdatumet om det gått ut, har det gått ut kan man inte få böter =)
Så med andra ord ska vi alla köra väldigt mycket för fort för att få höga böter så staten har råd att betala Stockholms T-bana? :p :e