Denna tragiska lista kan vi ta del av år efter år.
Vad är det för snuskhumrar som driver restauranter med denna usla kvalitet :q x(
Hoppas att alla som har något av snuskställena i sin närhet, går in och frågar om de gjort något åt anmärkningarna så att man kan äta där utan risk för matförgiftning §e
11. Örnsköldsvik
Näske krog: Matprov på gravad lax visade högt antal jästsvampar, ett tecken på dålig hygien eller förvaring. (011212)
Route 66: Tidigare brister med för hög temperatur i mjölkkylen, dåliga upptiningsrutiner och avsaknad av pappershanddukar på toaletten åtgärdat. Godkända matprover. (010730)
Restaurang Tre Kronor: Matprov på skinka visade för hög andel aeroba bakterier och jästsvampar. Väggarna i degrummet omöjliga att rengöra, måste bytas ut. Felförvarade mjölsäckar. Dåligt städat förråd. (020416)
:stefan: : Tänk på att det gäller vägkrogar och antagligen inte McDonalds inne i stan då.. ;)
57. Mjölby
Holgersro, nuvarande Carestel restaurants: Galler för fläktutsug smutsigt. Mögel och bakterier riskerade att spridas i lokalen. (020213)
McDonalds: För hög temperatur på sallad och dressing. Övrigt u. a. (020212)
Jag har varit prao på det första restaurangen. (f. d. Rasta) När jag skulle ta en sån där stor gryta till potatisen tog jag en som stod under fläkten. Där hittade jag mängder med fett (dvs 1-2 liter nånting.) och informerades av de anställda att den stod där för att fläkten droppade ner just där. Mumma! :D