Det är väl inte att rekommendera precis.
:h
Tja.
Någon som vet om Avfettningsmedel i ögonen är bra? eller inte bra....
17 svar · 1 606 visningar · startad av kalleballe-4
Tja.
Någon som vet om Avfettningsmedel i ögonen är bra? eller inte bra....
Det är väl inte att rekommendera precis.
:h
Om det är bra eller inte, beror väl på vilka mål man har satt upp när man planerade att hälla avfettningen i ögonen.
Läs på baksidan av flaskan, fast om du har avfettningsmedel i ögonen kanske du ska be någon annan läsa högt för dig ;)
grejen var det att jag skulle tvätta en sak, jobbar i en verkstad. när jag då börja spruta fick jag en rejäl dusch av detta mycket effektiva avfettningsmedlet. Sved och svider fortfarande, ögonen är röd sprängda, detta hände kl 07:45. Någon som har gjort detta också och vet om jag kommer bli blind?
Du kommer...
Få hjälp av nån här inne.
På väggen vid sidan om den där tvättavdelningen sitter det en flask med ögondusch (det skall det iaf enligt yrkesinspektionen) som du bör skölja ögonen med. Finns det ingen sån flaska så se till att det sätts upp asap.
Men grejen var det att det var väldigt länge sedan, kl är nu 12:47, jag fick skiten i ögona kl 07:45. Kommer det att bli några men??? jag sköljde ju men vatten!!!
Jag vill inte ha nedsatt syn!
Vatten funkar väl men inte lika bra som riktig ögonsköljning. Har du bara skäöljt ordentligt så skall det nog inte vara någon fara.
Kolla ändå upp så att det finns en sån ögondusch där för kommande bruk.
Ett tips kalle ring till sjukhuset och fråga vad dom tycker så får du nog ett bättre svar en va jag kan ge :)
Om jag inte minns fel så ska man ringa sjukhuset, som Tengblad säger, om inte svedan går över.
Alltså.. Har du fortfarande svid i ögonen så är det läkare som gäller, inte reservdoktorer på ett webrelaterat forum som inte begriper ett smack!
Skölj ögonen med vatten igen & ring en läkare!
Någon som vet om Avfettningsmedel i ögonen är bra?
Det beror väl ändå på hur feta ögon du har...
Skämt åsido, gör som Birpen säger. Ring sjukhuset och var redo att uppge exakt vad för avfettningsmedel det var du fick en dusch av.
RING för sjutton om du håller synen kär...
Måste bara påpeka att denna tråd visar på ett ypperligt sätt vilken klass detta forum håller. Man sätter sig hellre framför datorn och skriver in en fråga här, än att ta telefonen och ringa till en läkare.
Tror nog dock att det är säkrare i detta fall att vända sig en läkare. Hoppas det går bra :)
Skall ta kontakt med en läkare känner jag.
En sak som jag har märk är att det tar betydligt längre tid att "ställa in synen", inte bra alls detta... =(
Fanns det ingen ögonvätska vid din arbetsplats?
Jag tror personligen inte att det är nån större fara, men ring för gud skull o kolla med en läkare innan det är för sent.
Du har inte råd att förlora synen helt eller delvis.