webForumDet fria alternativet

goldy är ledsen & förvirrad!

Småprat

18 svar · 721 visningar · startad av goldy

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg
Frågan#1

Ni som känner mig kommer säkert ihåg "Cloe"!! mitt ex. Vi har träffats efter vi separerade och flyttade isär, haft det trevligt och bättre sexliv än någonsin o.s.v

I natt hade jag en dröm om att hon träffat en ny kille, lång och svettig mardröm var det :(

Vaknar i dag av ett SMS från "Cloe" "Ring mig när du vaknat, vill prata med dig om en sak"

Och mycket riktigt "Cloe" har träffat en ny :l

Saken är den att man visste ju att detta skulle hända så småning om, men jag blev ledsen, tom och ensam direkt på studs. Samtidigt som det känns skönt att det hände & livet går vidare!

Men bara jag inte mister "Cloe" som den underbara vän hon alltid varit för mig!

Tack för mig!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

*ouch*

Känner igen det där - jag bara väntar på att få höra att mitt ex har träffat nån annan. Ingen aning om hur jag kommer reagera då... :l

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Det är tråkigt, men egentligen ganska väntat. Du får väl ut och leta.
Dessvärre tycker jag att det är uppenbart att ni förvärrat situationen genom att ha sex efter att ni gjort slut. Det är ju givet för att någon skall bli mer sårad än innan eftersom det är en relativt intim sak :q

Hur som helst är det upp till Cloe hur er vänskap blir. Om du klassar vänskap som att sex skall ingå skulle inte jag vilja vara Cloes pojkvän. Men om du klassar vänskap på ett annat plan så är det som sagt Cloes uppgift att förklara detta för sin nya pojkvän. Har ni innan separeringen gjort upp att ni skall vara vänner och har varit detta efter separationen så är det mycket dåligt av Cloe om hon inte mer vill vara din vän, men samtidigt har hon träffat en ny och vill kanske gå vidare.

Hur som helst Goldy, önskar dig lycka till med din vän Cloe och ett tips är att även bli vän med Cloes nya pojkvän annars blir det nog svårt att bibehålla en bra vänskap med Cloe!

Vi ska vara vänner jag och "Cloe", och med vänner menar jag vänner och inget annat! Det är sant det du säger brimba om att bli vän med hennes nya pojkvän, ska göra vad jag kan faktiskt!

Jag har precis kommit hem från goda vänner som har stöttat mig hela dagen, bröt ihop när vi var på stan, pallade liksom inte hålla det inom mig längre :(

Nu mår jag verkligen bajs, går omkring i lägenheten och säger till mig själv hela tiden att jag ska skärpa mig, med gråt i halsen! F-n jag är snart 32 år gammal, en vuxen karl,,,,,,,,,,varför reagerar man så då? Älskar jag henne?

Fattar noll........... x(

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

goldy... alla kan må skit till och från. Jag reagerar oftast som du när min flicka går skaffar sig en ny dvs slutet är så slut det bara kan vara... :(
Att reagera med gråt är väl inte så farligt (säger han som har håller tillbaka gråt om den är på väg) det är trots allt en ventil som kan göra att det känns bättre efteråt... jag tror det är bättre att släppa efter istället för att samla på sig en massa skit och ta en mycket större smäll senare. Jag har/ har haft fruktansvärda ångest problem och jag tror att dessa delvis beror på att jag varit för "macho" tidigare...dvs inte tagit hand om mig själv när jag behövt det x(
*kramar lite på goldy*

Jag är världens blödigaste kille, med det jag nämde om min ålder var mer typ "Att man aldrig lär sig"

Vill ju inte må så här, visste ju att det inte skulle bli jag och "Cloe" igen, eller? Fattar ni,,,,,,,,,,NOLL KOLL :x

Tack för kramen

*kramar tillbaxs*

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Det ordnar sig goldy! :)

*gruppkram*

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

*asg* :e

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

vad är det roliga, selle?

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Sannah, att flat-eric gjorde en gruppkram. ;)
Mer än så är det inte.
Okej, asgarvar kanske va lite och ta i men ändå.

Medlem sedan juli 200214 inlägg

Jag var med om i stort sett samma sak för några år sedan och en hel sommar mer eller mindre försvann. Det blev mycket grubbel hemma i kammaren.

Idag är situationen långt bättre, jag umgås ganska mycket med Exet nu och vi är goda vänner.

Lycka till men gör inte som jag och slösa bort _hela_ sommaren...

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Det är alltid sorgligt att bryta upp ur ett förhållande. Man måste få ta sig tid att sörja. Att gråta, vara arg osv. Jag tror nog Cloe känner samma sorg även fast hon träffat nån annan. För även om ni inte kunde leva ihop så tycker hon ju helt klart om dig även om ni mest varit KK:s på sista tiden.

Gå vidare, en mysig och känslig kille är aldrig utan flickvän länge. Sen gäller det ju att försöka behålla dem också, där har du lite jobb framför dig att fundera på hur man gör och vad man måste uppoffra för att det ska funka.

Tack för alla goda råd mina vänner!

Det känns förbannat tungt just nu, tryck på bröstet o.s.v!
Sitter på jobb, känns mest skit att vara här!

Jag vill ju bara gå vidare, vill inte må så här ju :(

Vad ska jag göra för att slippa ha så ont ?

Kom på mig själv gå omkring och säga "Det skulle aldrig blivit hon och jag" upprepande gånger :l

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Jag vet inte hur du är som person, men min uppfattning om dig skiljer lite så det är svårt att ge några bra råd :/

Men ett försök kan vara att du ringer ett par gamla polare, tar med er några stolar, ett par öl, en grill, ett par flintastekar lite potatissallad, efter det beger ni er till havets klippor, sitter och snackar lite skit, drar några gamla skämt och tramsar samtidigt som ni beskådar havets djupa horisont :p
Det kan säkerligen lätta upp ditt humör, för jag tror i alla fall inte att det är bra att vara ensam, deppig och bara vanka omkring hemma.

Eller varför inte, ta en badboll spring ner till stranden med samma polare som du skulle grillat med och ha en badbollsturnering eller något :)

Givetvis skall du fundera över dina känslor över Cloe också..

- Kommer detta för att jag är egentligen alltid varit kär i Cloe?
- Kommer detta för att jag "måste" vara ledsen över att hon träffat en ny?

Beroende på svaret så får du ju ta olika ställningstaganden. Å ena sidan får du kanske helt enkelt acceptera dina känslor för Cloe, och även att hon träffat en ny. Känslor råder man väldigt lite över, och det får du isåfall även berätta för Cloe, men vänskapen kommer att bli påfrestande, om det å andra sidan är det andra alternativet, så går det väldigt snart över, och du är snart tillbaka i matchen.

Jag vill dock avråda dig från att gå ner till den lokala puben och dricka öl ensam, det råder ingen bot på dina känslor för Cloe.

Go Goldy!

Ska träffa Cloe i kväll, snacka ut ordentligt. Sen kommer jag att undvika att träffa henne ett bra tag framöver, vilket jag skulle gjort för längesedan förmodligen :l

Hoppas verkligen på det bästa, vill inte må så här ruttet längre :(
Vill verkligen inte det, vill ju bara vara glad för hennes skull och gå vidare med mitt eget liv!

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Det absolut bästa är att bryta kontakten helt...
Det har jag fått erfara. De som man har brutit helt med har gått mycket lättare att komma över...
Lycka till :)

Ett tag ska jag bryta helt. men jag vill verkligen vara hennes kamrat framöver, hoppas det kommer att funka :l

Träffade Cloe i går kväll! Kändes skönt att snacka/gråta med henne! KOmmer nog att gå vägen detta! :)

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)