Sommarjobbare klassas som praktikanter mer eller mindre tror jag. ;)
Tyvärr är det nog så att många får för sig att en som sommarjobbar inte klarar av att göra annat än skitjobb och de flesta vet ju också att sommarjobbare oftast inte säger ifrån eftersom de vet att jobbet troligtvis antingen tar slut eller bara blir värre av det. Sorgligt men sant tyvärr.
jag misstänker att sommarjobbaren på mitt jobb (min chefs dotter) får mer lön än jag får som jobbar extra och mer seriöst. Hon går o plockar o pillar medans jag gör sysslor som en vanlig arbetare gör på min arbetsplats x(
Det beror på i vilken bransch man jobbar, seru Bire, om du inte visste det! ;) :e
Det är ju skillnad att jobba på ett IT-bolag där hela personalen har bred kompetens och att jobba på en affär lr butik där vi sommarjobbare kan prestera minst lika bra jobb som övrig personal... ;)
Tyvärr är det nog så att många får för sig att en som sommarjobbar inte klarar av att göra annat än skitjobb
......
Sorgligt men sant tyvärr.
Varför är det sorgligt? Det är nyttigt att få se lite olika sidor av arbetslivet. Folk som aldrig jobbat med ett "skitjobb" går ut i arbetslivet med en skev bild. Alla borde ha jobbat på åtminstone två "skitjobb" i sitt liv för att få lite perspektiv :).
Själv jobbade jag som städare, satt i kassa på stormarknad, bakade tårtor på löpande band och jobbade i tillverkningsindustrin som sommarjobb, helt klart skitjobb men ändå utvecklande.
Självklart skall man dock få respekt, avtalsenlig lön och schyssta arbetsförhållanden, men alla småkids kan ju inte göra anspråk på att få sommarjobb som "wäbbdesajners", man mår bra av lite slit! :e
sgtpepper>> Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag menar att det är sorgligt att en del inte tycks kunna tro att någon som sommarjobbar klarar av annat än skitjobb. jag håller med dig till 100% att alla borde känna på att jobba med nåt skitjobb minst ett par gånger men det skall inte vara som så att folk utgår från att någon person inte klarar av nåt annat jobb.
Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag menar att det är sorgligt att en del inte tycks kunna tro att någon som sommarjobbar klarar av annat än skitjobb
Ahh, ok, om du läser mitt inlägg så ser du att jag skrev det 03:03, jag var med andra ord lite trött ;) :e
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2