webForumDet fria alternativet

Gräsklippning...

Småprat

23 svar · 822 visningar · startad av hypatia

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg
Frågan#1

Varje gång jag har känt lust att klippa gräset har det som tur är börjat regna, men idag lyste regnet med sin frånvaro och jag kunde inte hitta på fler undanflykter inför den oundvikliga gräsklippningen. :)

Så, det var bara att ta sig in i boden och dra fram gräsklipparen som stod längst bak. Jag hade glömt bort hur svårstartad den är första gången för säsongen, men monstret var vänligt nog att påminna mig. När jag stod där och frenetiskt drog i snöret hånlog märket på ovansidan av gräsklipparen åt mig.

"Easy-spin starting" Ha! Den var verkligen inte lättstartad... :x x(
Var är alla starka och uthålliga karlar när man behöver dem? ;)

Nåja, efter ett ihärdigt dragande i snöret i säkert en kvart hostade den till slut igång och jag kunde påbörja klippningen. Har någon annan än jag märkt hur attraktiv man blir för bromsarna när man är svettig?

Tjugotretusen bromsbett senare är klippningen i alla fall färdig! Dags att slå sig ner och ta en kopp kaffe och pusta ut. :D

Men det är härligt på landet! :e

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det finns flera vägar:
Asfaltera!! inte särskilt bra!
Låt barnbarnen klippa! så fixar jag det
eller titta här:
http://www.lls.se/~mux/micro/wwwrc/indext.htm

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Den är ju lätt för mig att starta, förstår du väl? Det är därför som det står easy-spin starting.

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Re: Gräsklippning...

hypatia skrev:

Var är alla starka och uthålliga karlar när man behöver dem? ;)

I solstolen med något gott att dricka samt garvandes åt dåren med gräsklipparen §e :birp

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Var är alla starka och uthålliga karlar när man behöver dem?

Det vet jag inte. Men jag hade kunnat komma och hålla i själva gräsklipparen när du drog i snöret. Tyvärr hade jag annat för mig dock.

Mvh,

Lasp, jag har inga barnbarn ännu, så det går fetbort! Men den lilla roboten måste helt klart undersökas närmare. :D

SPiN, då borde ju du ha varit här och klippt gräset åt mig förstår du väl? I så fall hade jag kunnat sitta i solstolen med en kall öl, lett vackert och ropat uppmuntrande ord åt dig? :bire

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Hmm, kall öl. Då hade till och med jag kunnat klippa gräs.... Var är gräsmattan ? :birp

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Men på landet sköter väl korna gräsklippningen?

Medlem sedan jan. 2001795 inlägg

Tänk om man skulle göra nåt så fånigt som att serva gräsklipparen innan man ställer in den för vintern. Då stämmer nog dekalen bättre på våren ;)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Gräsklippning är ju jätteroligt - Jag kan studera det i timmar. ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag har 2 marsvin. De sköter en bit av grässet i allafall. Trådgården ser typ ut som... en golfbana, eller ett slagfält om grannkatten hälsar på. :)

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Självklart hade jag gärna varit där för att hjälpa dig, hypatia. Men du efterfrågade ju faktiskt en stark och uthållig karl, så jag trodde inte att du menade mig.

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Går det bra med en gänglig och entusiastisk?

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Quid skrev:

Men på landet sköter väl korna gräsklippningen?

De är så sura bara för att man knuffar dem hela tiden :e

SDCd: Det där vet jag inte ens vad det är för något. Jag fyller på bensin och drar lite i snöret ibland, var det något sådant du menade? ;)

Nästa gång gräset behöver klippas får SPiN och Del Pero turas om medan jag dricker kall öl! :bire

Apropå kossor, så var det faktiskt fullt med förrymda kossor kring stugan en dag i förra veckan, men tyvärr var vi inte hemma då. Mina kusiner, som bor i husen bredvid hade fått ta sig ut och jagat bort dem från sina rabatter. Det hade varit ganska kul att leka lite cowboy. Jag ska göra i ordning ett lasso så att jag är redo om/när de rymmer nästa gång. :e

hypatia skrev:

Nästa gång gräset behöver klippas får SPiN och Del Pero turas om medan jag dricker kall öl!

Jag hjälper dig gärna med öldrickandet. :birp

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

En nyklippt gräsmatta, en gungmatta och en färsk tidning. Fyfan vad gott att bara ligga ute i sommarsolen och lyssna på fågelkvittret......åhhhhh......

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

/me hör hur farsan drar omkring med gräsklipparen right this minute... :e

Gå ut och hjälp honom då vettja. Du kan sätta dig i en stol med en pilsner och peka vart han har missat. §e ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nja, då är risken överhängande för att jag får trimmern i näven istället.

Tror jag går och ställer mig i duschen som alternativ - snart ska det drickas öl på lokal! :)

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)