Varje gång jag har känt lust att klippa gräset har det som tur är börjat regna, men idag lyste regnet med sin frånvaro och jag kunde inte hitta på fler undanflykter inför den oundvikliga gräsklippningen. :)
Så, det var bara att ta sig in i boden och dra fram gräsklipparen som stod längst bak. Jag hade glömt bort hur svårstartad den är första gången för säsongen, men monstret var vänligt nog att påminna mig. När jag stod där och frenetiskt drog i snöret hånlog märket på ovansidan av gräsklipparen åt mig.
"Easy-spin starting" Ha! Den var verkligen inte lättstartad... :x x(
Var är alla starka och uthålliga karlar när man behöver dem? ;)
Nåja, efter ett ihärdigt dragande i snöret i säkert en kvart hostade den till slut igång och jag kunde påbörja klippningen. Har någon annan än jag märkt hur attraktiv man blir för bromsarna när man är svettig?
Tjugotretusen bromsbett senare är klippningen i alla fall färdig! Dags att slå sig ner och ta en kopp kaffe och pusta ut. :D
Lasp, jag har inga barnbarn ännu, så det går fetbort! Men den lilla roboten måste helt klart undersökas närmare. :D
SPiN, då borde ju du ha varit här och klippt gräset åt mig förstår du väl? I så fall hade jag kunnat sitta i solstolen med en kall öl, lett vackert och ropat uppmuntrande ord åt dig? :bire
Självklart hade jag gärna varit där för att hjälpa dig, hypatia. Men du efterfrågade ju faktiskt en stark och uthållig karl, så jag trodde inte att du menade mig.
SDCd: Det där vet jag inte ens vad det är för något. Jag fyller på bensin och drar lite i snöret ibland, var det något sådant du menade? ;)
Nästa gång gräset behöver klippas får SPiN och Del Pero turas om medan jag dricker kall öl! :bire
Apropå kossor, så var det faktiskt fullt med förrymda kossor kring stugan en dag i förra veckan, men tyvärr var vi inte hemma då. Mina kusiner, som bor i husen bredvid hade fått ta sig ut och jagat bort dem från sina rabatter. Det hade varit ganska kul att leka lite cowboy. Jag ska göra i ordning ett lasso så att jag är redo om/när de rymmer nästa gång. :e
En nyklippt gräsmatta, en gungmatta och en färsk tidning. Fyfan vad gott att bara ligga ute i sommarsolen och lyssna på fågelkvittret......åhhhhh......