webForumDet fria alternativet

Första lumpenveckan avklarad...

Småprat

47 svar · 1 254 visningar · startad av oelbal

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg
Frågan#1

Äntligen hemma från dårhuset, och min enda fråga är: Kan man ta sig därifrån på ett lagligt sätt, och utan att det gör allt för mycket skada i ens papper i framtiden?

Som det ser ut nu så överlever jag inte länge till...

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Re: Första lumpenveckan avklarad...

oelbal skrev:

Äntligen hemma från dårhuset, och min enda fråga är: Kan man ta sig därifrån på ett lagligt sätt, och utan att det gör allt för mycket skada i ens papper i framtiden?

Som det ser ut nu så överlever jag inte länge till...

Var dig själv, borde räcka :OO §e

Dock, jag vet fortfarande inte om jag vill hoppa av, fick nämligen en ny tjänst. Efter prov, uttagningar och diverse intervjuer så blev jag (och en annan swec'are) uttagna till IS-Driftledarassistenter, kapten (av alla personer) gratulerade oss. öh?

Tydligen blir jag någon sorts nätverkstekniker, med uppgift att övervaka ett nätverk med ett antal servrar och klienter osv, både mobilt och fast. Huvuddelen av min senare utbildning gör jag då framför skärmen, eller pillandes i nån burk.

Det låter ju som en bra merit i framtiden, men jag tror inte att jag orkar med hela grundutbildningen, jag har sån satans hemlängtan hela tiden...

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

komigen! kämpa på! sånt där jobb är ju rena drömuppgiften! :e

hur länge ska du vara där? förstår att det kan kännas tungt om det är länge.... :l

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

oelbal skrev:

jag har sån satans hemlängtan hela tiden

Du är en tuffing va? §e :p ;)

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Fan va du e lam ;)

Tjänstledigt redan efter första veckan? hoppa av? va fan babblar du om? har dom avskaffat alla krav i militären? för 6 år sedan gick det inte att hoppa av utan andra skäl än rent medecinska, rena smörlumpen...jag mår fan illa när jag ser ditt gnäll :e

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Kom igen!............ kämpa..........

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Bollen: Varför, varför, varför?

Lumpen... :OO

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Reefer skrev:

Fan va du e lam ;)

Tjänstledigt redan efter första veckan? hoppa av? va fan babblar du om? har dom avskaffat alla krav i militären? för 6 år sedan gick det inte att hoppa av utan andra skäl än rent medecinska, rena smörlumpen...jag mår fan illa när jag ser ditt gnäll :e

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Lyssna på farbror Reefer! Han vet nämligen hur det gick till förr i tiden, på eh 90-talet. :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Hemlängtan?? När har du tänkt att flytta hemifrån då? När det är dags för träfracken? ;)

En vecka är väl ingenting... Kom igen om ett halvår... :e

Btw, hur många pinnar muck har du? §e

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Heja Bollen!!

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Looser §e

Du skulle sagt att du VILLE leka med vapen när du mönstrade (moment 22 ;)), hehe :e

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Men maten då, den vill du väl inte gå miste om? :o

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Hoppa av lumpen på direkten oelbal. Klaga på ett ont knä eller säg att du inte kan ta order utan att få utslag på armarna. Vad som helst... Försök allt!

När du sedan sluppit ut från det där "dårhuset" så tar du en civil nätverksteknikersutbildning, om du nu behöver det. Det finns bidrag för sådant.

Lycka till!

(Redigerar: Haha, vilket öde. Mitt tusende inlägg blir här i "Café webForum".)

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Det finns en gammal klysha att lumpen gör pojkar till män.
Inte helt missvisande när det gäller biten om att lära sig ta ansvar, samarbeta med andra man själv inte valt att samarbeta med etc. Man utvecklas som person.
Bit ihop. Grundutbildningen är snart över och sedan börjar det roliga. Har du dessutom möjlighet att få en bra utbildning via försvaret skall du definitivt inte hoppa av.

Medlem sedan dec. 2001868 inlägg

Håller med Bendro fullständigt!

Dessutom är bara grundutbildningen i 10 veckor! Sedan lär du ha det behagligt!

hmm, 300 - 6, då har jag alltså 294 pinnar kvar till muck. Jag överlever inte en vecka till med dom stolpskotten till befäl. Fan att man skall behöva ta order av nån som uppenbarligen inte fått nått på 7 år, och istället låter det gå ut över oss...

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Skolas in i den 'manliga' terränglådan ja. *fnys*

Medlem sedan dec. 2001868 inlägg

Det är ju bara ett spel som befälen har de första veckorna! Dem kan faktiskt bli rätt ok till slut!

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
143 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)