Äntligen hemma från dårhuset, och min enda fråga är: Kan man ta sig därifrån på ett lagligt sätt, och utan att det gör allt för mycket skada i ens papper i framtiden?
Som det ser ut nu så överlever jag inte länge till...
Äntligen hemma från dårhuset, och min enda fråga är: Kan man ta sig därifrån på ett lagligt sätt, och utan att det gör allt för mycket skada i ens papper i framtiden?
Som det ser ut nu så överlever jag inte länge till...
Dock, jag vet fortfarande inte om jag vill hoppa av, fick nämligen en ny tjänst. Efter prov, uttagningar och diverse intervjuer så blev jag (och en annan swec'are) uttagna till IS-Driftledarassistenter, kapten (av alla personer) gratulerade oss. öh?
Tydligen blir jag någon sorts nätverkstekniker, med uppgift att övervaka ett nätverk med ett antal servrar och klienter osv, både mobilt och fast. Huvuddelen av min senare utbildning gör jag då framför skärmen, eller pillandes i nån burk.
Det låter ju som en bra merit i framtiden, men jag tror inte att jag orkar med hela grundutbildningen, jag har sån satans hemlängtan hela tiden...
Tjänstledigt redan efter första veckan? hoppa av? va fan babblar du om? har dom avskaffat alla krav i militären? för 6 år sedan gick det inte att hoppa av utan andra skäl än rent medecinska, rena smörlumpen...jag mår fan illa när jag ser ditt gnäll :e
Tjänstledigt redan efter första veckan? hoppa av? va fan babblar du om? har dom avskaffat alla krav i militären? för 6 år sedan gick det inte att hoppa av utan andra skäl än rent medecinska, rena smörlumpen...jag mår fan illa när jag ser ditt gnäll :e
Hoppa av lumpen på direkten oelbal. Klaga på ett ont knä eller säg att du inte kan ta order utan att få utslag på armarna. Vad som helst... Försök allt!
När du sedan sluppit ut från det där "dårhuset" så tar du en civil nätverksteknikersutbildning, om du nu behöver det. Det finns bidrag för sådant.
Lycka till!
(Redigerar: Haha, vilket öde. Mitt tusende inlägg blir här i "Café webForum".)
Det finns en gammal klysha att lumpen gör pojkar till män.
Inte helt missvisande när det gäller biten om att lära sig ta ansvar, samarbeta med andra man själv inte valt att samarbeta med etc. Man utvecklas som person.
Bit ihop. Grundutbildningen är snart över och sedan börjar det roliga. Har du dessutom möjlighet att få en bra utbildning via försvaret skall du definitivt inte hoppa av.
hmm, 300 - 6, då har jag alltså 294 pinnar kvar till muck. Jag överlever inte en vecka till med dom stolpskotten till befäl. Fan att man skall behöva ta order av nån som uppenbarligen inte fått nått på 7 år, och istället låter det gå ut över oss...